Skocz do zawartości

Teleskop Celestron 114 LCM


snake74

Rekomendowane odpowiedzi

Dopiero zaczynam moją przygodę z astronomią, ale chciałbym już zainwestować w dobry teleskop. Znalazłem na Allegro takie cudo

http://allegro.pl/celestron-teleskop-zwierciadlany-114-lcm-komputer-i2178801084.html

I teraz pytanie - czy warto zakupić taki sprzęt? Parametry wydają mi się zadowalające, można tym pewnie precyzyjnie sterować i mają go prawie 500 złotych taniej niż inni.

Tak jak mówiłem jestem jeszcze zielony w temacie obserwacji nieba, dlatego proszę Was o opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz wykorzystywać teleskop tylko do obserwacji wizualnych, to radziłbym zainwestować te pieniądze, jak napisał wanderer, w większe lustro np. Syntę 8" na Dobsonie. Jeśli myślisz natomiast o astrofotografii to musisz zaopatrzyć się w teleskop na solidnym montażu paralaktycznym+silniki do obu osi.

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie myślę raczej o zastosowaniu podstawowym, niestety nie dysponuje taką gotówką, żeby kupić odrazu profesjonalny teleskop. Szukam takiego kompromisu pomiędzy jakością i ceną, a ten celestron wpadł mi w oko. Myślicie, że ten teleskop mi nie wystarczy?  1000 złotych to niestety mój limit:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie myślę raczej o zastosowaniu podstawowym, niestety nie dysponuje taką gotówką, żeby kupić odrazu profesjonalny teleskop. Szukam takiego kompromisu pomiędzy jakością i ceną, a ten celestron wpadł mi w oko. Myślicie, że ten teleskop mi nie wystarczy?  1000 złotych to niestety mój limit:/

Teleskop, który poleciłem, czyli Synta 8" mieści się w twoim limicie cenowym ;)

http://teleskopy.pl/product_info.php?cPath=21_34&products_id=1379&lunety=Teleskop_Sky-Watcher_N-203/1200_SYNTA_8_DOBSON_Pyrex

Moim zdaniem to najlepszy sprzęt do 1000 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach