Skocz do zawartości

Teleskop dla dziecka


ori0n

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Mam zamiar kupić teleskop dla 10-cio latka.

Ja sam jestem laikiem w tej dziedzinie i mam mętlik w głowie od czytania opinii i przeglądania ofert sklepów i serwisów aukcyjnych.

 

Mojemu dziecku zależy na obserwacji Jowisza i Saturna, jaki będzie najtańszy teleskop, który to umożliwi?

Dodam, że oglądałem Jowisza na YT jako jakąś rozmazaną plamkę (oczywiście kiepski teleskop), a syn chciałby zobaczyć np.  Czerwoną Plamę, czy jest to w ogóle możliwe z teleskopem w cenie powiedzmy do tysiąca złotych?

 

dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z WCP nie jest tak łatwo. Mi w Newtonie 150/750 nie udało się jej jak narazie wypatrzyć. Oprócz samego teleskopu zapewne trzeba będzie jeszcze dokupić odpowiedni filtr i okular. Jeśli to ma być teleskop dla dziecka to uważam, że powinien to być teleskop prosty w obsludze, czyli jakiś refraktor (luneta) na montażu azymutlanym. 

 

Zawsze możesz wziąść synka na jakiś zlot lub lokalne spotkanie astromaniaków, którzy pozwolą pooglądać Jupiterka na swoim wypasionym teleskopie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Synta 8", do tego jakiś prosty filtr i w miarę dobry okular i plama stanie się rzeczywista.  O0 Pewnie Michał się niedługo wypowie, bo u niego na Syncie nie raz polowaliśmy na plamę.

  • Like 1

Kończę temat, gdy ktoś po 3 minutach zaczyna pytać o znaki zodiaku. Wychodzę z założenia "nie ucz świni śpiewać - nic nie wskórasz i zdenerwujesz świnię".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Mam zamiar kupić teleskop dla 10-cio latka.

Ja sam jestem laikiem w tej dziedzinie i mam mętlik w głowie od czytania opinii i przeglądania ofert sklepów i serwisów aukcyjnych.

 

Mojemu dziecku zależy na obserwacji Jowisza i Saturna, jaki będzie najtańszy teleskop, który to umożliwi?