Skocz do zawartości

lemarr7

Użytkownik
  • Zawartość

    78
  • Rejestracja

Reputacja

21 Excellent

O lemarr7

  • Tytuł
    Regulus

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Zamieszkały
    Ciche

Ostatnie wizyty

308 wyświetleń profilu
  1. To dzisiaj sproboj Gromade Podwojna w Perseuszu [tzw hichoty]. Znajdz Kasjopee [ w ksztalcie litery W ]. Jedziesz od Kasjopei do Perseusza trzymajac sie Drogi Mlecznej, patrzac caly czas w szukacz, w pewnym momencie zobaczysz dwie jasniejsze plamki to jest wlasnie Gromada Podwojna. Bardzo ladny obiekt.
  2. Takze widzialem wczoraj Veila wschodniego w Syncie 6 okular GSO SV 42mm 2 cale bez filtra , wartosc SQM 21,61 mag, ratio 0,429. Wczoraj wieczorem niebo bylo bardzo dobre jak na lato , ok godz 0.30 jakosc sie pogorszyla , wschodzil juz ksiezyc. Veila widzialem dopiero pierwszy raz , bardzo w tym pomaga okular 42mm. Bardzo ladny obiekt , gapilem sie na niego ok godziny , zreszta bez wczesniejszego ok godzinnego posiedzenia z teleskopem kiedy to wzrok zaadaptowal sie do ciemnosci [wyszukiwalem w tym czasie inne obiekty] obserwacja bylaby chyba niemozliwa. Zalaczam grafike ktora mi troche pomogla, oczywiscie wszystkie prawa naleza do jej autorow
  3. Sa 2 calowe ponizej 17mm oto one https://teleskopy.pl/product_info.php?cPath=22_319&products_id=3241&lunety=Okular Explore Scientific 5 5 mm 2 100 stopni https://teleskopy.pl/product_info.php?cPath=22_319&products_id=2271&lunety=Okular Explore Scientific 9 mm 2 100 stopni ale ta cena...
  4. Nie napisales wogole marki teleskopu , czy to ten z linku z pierwszych postow? To tylko moje zdanie ale jezeli od poczatku sa takie klopoty to bym go zamienil na cos prostszego w obsludze , bo kazdego wieczora czesc czasu stracicie na ustawianie zamiast ogladac. Na poczatku mozecie samodzielnie wyszukiwac najlatwiejsze obiekty , np M13 , M57, M31. To nie jest tak , ze pierwszego wieczora musicie zaliczyc 20 -30 obiektow. Zreszta jak by tak bylo to po miesiacu telep poszdlby w odstawke , bo przeciez juz wszystko widzielismy.
  5. ten https://teleskopy.pl/product_info.php?cPath=22_348&products_id=3165&lunety=Okular William Optics SWAN 33 mm 2 72 stopnie niestety w tej chwili niedostepny ale dobry , poszukaj uzywki , podobny do tego GSO 30 mm ale lepszy od niego Masz juz ten SW 6,7mm . Ponizej 6mm nie warto schodzic , wlasciwie obecnie nie ma warunkow na takie powiekszenia [mowie o Jowiszu i Saturnie] Uniwersalnym okularem jest Explore Scientific 11mm 82 stopnie Mozesz sprawdzic cos z serii Baader Morpheus . Baader Classic Ortho 10mm tez jest polecany [niestety maly ER ] Masz juz mocny sprzet i pare okularow , teraz juz tylko jakosc nieba danej nocy bedzie przesadzala o uzyskiwanych obrazach.
  6. Dobry wybor pod ciemne niebo. Oczywiscie to cena za nowy?
  7. Nie kupuj teleskopu z GOTO. Po prostu wydasz wieksza ilosc pieniedzy, a dokladnosc tego systemu moze byc dyskusyjna. Jezeli chcesz ogladac glownie Ksiezyc i planety to GOTO do tych obiektow jest niepotrzebne , widac je golym okiem [nastawisz na nie teleskop tylko z uzyciem lunetki celowniczej]. Jezeli ma to byc Maksutow to MAK 127 albo nawet lepiej MAK 150/ 1800 z wyciagiem 2 cale , albo SCT 6 lub 8 cali , lub Newton na Dobsonie 6, 8 albo 10 cali ktory to bedzie najlepsza alternatywa jesli chodzi o stosunek ceny do jakosci i mozliwosci .
  8. Sprawdz to https://fotozakupy.pl/product-pol-979-Tuba-optyczna-Sky-Watcher-BK-MAK127-OTAW.html Wyciag 2 cale niezly okular 28mm 2 cale w zestawie. Musisz tylko zapytac kiedy bedzie dostepny i oczywiscie dokupic montaz gdy dojdzie do zakupu.
  9. Teleskop Newtona nieuzywany powinien byc zakryty deklem od gory i zaslepka na wyciag , wiec przesadnie zakurzyc sie nie powinien. Leciutki kurz na lustrze glownym nie wplynie bardzo negatywnie na jakosc obrazu.
  10. Bralbym sama tube i mocno negocjowal cene. Taka nowa tuba MAK 127 OTA kosztuje obecnie 1399 oczywiscie z szukaczem kitowymi okularami zlaczka katowa lustrzana 90 stopni Jest tez obecnie na facebook marketplace MAK 150/1800 w cenie 2750 na AZ3
  11. Oczywiscie. Ostrosc trzeba nawet odrobine poprawiac nawet w czasie przechodzenia planety przez pole widzenia okularu. Lecz Barlowa bym nie uzywal tutaj , chyba ze tylko z okularem H 20 mm. Barlow dodatkowo degraduje obraz ,a tu okulary sa bardzo kiepskie. Wogole sa one do wymiany , pomysl o jakims Ploesslu 15 mm , albo lepiej GSO SV 15mm . Chociaz czy okulary powyzej 100 zl maja sens do tego teleskopu? Lepiej sprzedac to i kupic przynajmniej Synte / GSO 6 lub 8 cali na Dobsonie. Roznica w jakosci obrazu moze byc iscie kosmiczna [ to nie zart ].
  12. Z tych wymienionych to raczej tylko ten MAK 127 na ALT- AZ Ten Sky Watcher 150/750 jest troche ciezki na te eq3-2 , w dodatku przy obserwacjach wyciag laduje w dziwnych polozeniach i trzeba obracac tube w obejmach, to swiatlosilny teleskop, bedzie wymagal lepszych okulaow. Jak masz duzy balkon to jednak moze Synta/ GSO 8 [GSO lepszy] i musisz zrobic wtedy jakas platforme na ktorej bedziesz stawial teleskop bo beda przeszkadzac barierki. Aha MAK na balkon jeszcze lepiej sie nada , ale Newton 8 pokaze wiecej [ szczegolnie pod ciemnym niebem]
  13. Adapter juz wykonany i sprawdzony. Okular ostrzy prawidlowo.
  14. lemarr7

    Telescop live

    Na pewno nie ma transmisji live obserwacji teleskopem Hubble. Jego czas obserwacji jest bardzo cenny i cale rzesze naukowcow czekaja na swoja kolej. Zreszta fotografie Hubble to mozaika zlozona z wielu malych fragmentow. To samo dotyczy teleskopow ESO , Kecka [Mauna Kea] , Wiekliego Teleskopu Kanaryjskiego i poludniowoafrykanskiego SALT. Istnieja strony internetowe a la teleskop live ale ja nie znam sie na tym , wiec niech doradza cos inni.
  15. Dzieki za porady. Na Crayforda mnie nie stac, na adapter stary pewnie tak ale chyba bede dlugo czekal az sie ktos zglosi. Moze znajomy tokaz zrobi mi cos podobnego z aluminium.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy pliki cookies w Twoim systemie by zwęszyć funkcjonalność strony. Możesz przeczytać i zmienić ustawienia ciasteczek , lub możesz kontynuować, jeśli uznajesz stan obecny za satysfakcjonujący.

© Robert Twarogal, forumastronomiczne.pl (2010-2019)