Skocz do zawartości

Pytanie od leszcza


Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie natury astrofotograficznej oczywiście ;)

Jeżeli ktoś robi dane zdjęcie i pisze, że zbierał materiał przez 2, 3, bądź więcej nocy, to w jaki sposób potem powstaje z tego jedno ujęcie? Chodzi tu o jakąś technikę nakładania obrazów na siebie, czy jak? I jeszcze ciekawi mnie kwestia ustawienia sprzętu, bo co noc trzeba dokładnie tak samo kierować teleskop na obiekt, czy tak?

Pytanie zrodziło się stąd, z postu kolegi Orome4 (btw. piękne zdjęcie, jak dla mnie)

http://www.forumastronomiczne.pl/index.php?PHPSESSID=74c728411e4d36d8e4849f545f064a8a&topic=2338.msg25535;topicseen#msg25535

Darujcie mi to, ale muszę wiedzieć, chociaż jestem w tym zielony jak trawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj ten artykuł, który wprowadzi Cię w zagadnienie  http://astropolis.pl/topic/39247-skladanie-zdjec-z-wielu-roznych-sesji/ 

Nie rozumiem natomiast drugiego pytania, teleskop zawsze po odpowiednim ustawieniu (na polarną) musisz ustawić na dany obiekt, który chcesz obserwować czy fotografować - inaczej tego sobie nie wyobrażam  ???

Serdecznie pozdrawiam i kryształowego nieba życzę - Jacek  ?
TS T APO 90/600 z TSFLAT2 + Samyang 135 f2 ED z QHY183C + AS 60/240 z RC IMX290M + Canon 550D - sadzane na ZEQ25GT + Nikon 12x50 EX do podglądania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za artykuł. Co do drugiego pytania chodziło mi o to, że widok nieba się zmienia w ciągu nocy. Po jakimś czasie obiekt zejdzie z teleskopu, chyba że nie wiem o czymś. Sorry za to pytanie, ale chciałbym od czegoś zacząć w końcu, mam nadzieję że znajdzie się ktoś z cierpliwością, kto mi to wytłumaczy. Stawiam litra ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zejdzie? Przecież do długoczasowych ekspozycji musisz użyć prowadzenia.