Skocz do zawartości

Czy 5x Barlow mozna polaczyc z teleskopem 150mm/750mm


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Ostatnio staram sie skompletowac sprzet do astrografii planetarnej i mam nadzieje ze bedzieciemi w stanie pomoc. Posiadam maly teleskop Celestron Omni XLT 6". Obecnie do fotografowania planet uzywam:

  • Celestron Omni 150 XLT (150mm/750mm)
  • Barlow 2x Vixen Deluxe
  • Zmodyfikowana do Astro: Microsoft Live Cam Cinema HD webcam

Zalaczam zdjecia ktore udalo mi sie uzyskac za pomoca programu Registax:

o8f2va.jpg

e1vrc.png

Chcialbym sie dowiedziec jak uzyskac lepiej jakosciowo zdjecia Jowisza i Saturna zanim zabiore sie za Marsa druga polowa roku. Czy zakup np barlowa 4x czy 5x ma jakis sens ?. Jestem amatorem i nie zabardzo znam dzialanie barlowow. Niestety na razie nie mam funduszy na zakup nowego teleskopu a chce wyciagnac maximum mozliwosci ze swojego Celestrona. Byc moze jest to kwestia uzywania dobrego programu do nagrywania sekwencji wideo i tutaj rodzi sie kolejne pytanie - czy dlugosc filmu (ilosc klatek) do procesowania zdjec w Registaxie ma duzy wplyw na jakosc np filmik 1minutowy a 2 minutowy ?.

Bede bardzo wdzieczny za porade i pomoc w celu uzyskania lepszej jakosci, przedewszystkim Jowisza. Wydaje mi sie ze Saturn jest nawet dobrze widoczny jak na 6"

Pozdrawiam serdecznie i dziekuje za odpowiedz  :)

Piotr

SCT 11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten webcam ma małe piksele i nawet z Barlowem 2x + Newton f/5 osiągnie rozdzielczość w okolicy maksimum dla tego teleskopu. Tak więc to co masz jest optymalnym zestawem.

Żeby wyciągnąć więcej trzeba mieć odpowiednio dużo klatek (np. 1000), dobrze ustawioną ostrość, jak i balans kolorów - u Ciebie zdjęcia są mocno czerwone.

post-8-137699899408_thumb.png

post-8-137699899416_thumb.jpg

Zestaw: RedCat 51, DK14, Omegon veTEC 432 M, QHY 174MM

https://rkblog.dev

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i uchwyciłeś  8)