Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka, mam parę pytań odnośnie obiektywów do canona. To mój pierwszy wpis tutaj więc od razu zaznaczę, że jestem kompletnie zielony w standardowym foto jak i astro, aczkolwiek staram się tu i tam eksperymentować. Niestety wyniki nie są zadowalające - ba, czasami w ogóle ich nie ma, no ale od czegoś trzeba zacząć, nie? ;) 
Do rzeczy: posiadam canona 700d, oraz obiektyw canon 50/1.4 oraz ostatnio nabyłem 18-55 f/3.5-5.6 IS STM. Od razu zaznaczam, że działam bez prowadzenia - przynajmniej póki co, w między czasie na pewno coś kupię. Ale jeśli chodzi o fotografie statywową, pomyślałem czy nie pokusić się na jakiś obiektyw z lepszą ogniskową, aby lepiej focić mniejsze obiekty. Teraz pytania:
1/ Czy w ogóle opłaca się teraz o tym myśleć czy pierw nauczyć się na tych obiektywach, które mam?
2/ Jeśli już miałbym się zdecydować na obiektyw z większą ogniskową to jaki - mam na myśli stałki czy zoom? Przeglądałem fora i niby stałki są lepsze ale parę osób pozytywnie się wypowiadało i na tą drugą opcję.
3/ I znów, jeśli miałbym się zdecydować to jaką ogniskową poszukiwać? Jak wspominałem póki co uczę się na statywowej fotografii, więc lepiej celować w jakieś ogniskowe typu 135 czy mógłbym szukać nawet i po 300? 

Jeśli coś jest nie tak, ja myślę jakoś źle czy coś w tym stylu - proszę o naprostowanie, jak mówiłem, jestem laikiem.
Co do zdjęć astro to kręci mnie focenie różnych obiektów mgławicowych bądź galaktyk dlatego też i o takim rozwiązaniu pomyślałem.
A w razie gdyby ktoś doświadczony zajrzał tutaj w moje zapytanko i miałby chęć przedstawić mi + i - obiektywów o których wspomniałem (którę pragnę nabyć) to byłbym cholernie wdzięczny. Makro fotki na pewno też wypróbuję, aczkolwiek nie jest to mój kurs, myślę głównie o astro.
Dzięki i pozdrawiam serdecznie! :)

Udostępnij tego posta

Odnośnik do posta