Skocz do zawartości

Sebastian Ś.

Użytkownik
  • Zawartość

    150
  • Rejestracja

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana Sebastian Ś. w Rankingu w dniu 5 Grudzień 2019

Sebastian Ś. posiadał najczęściej polubioną zawartość!

Reputacja

243 Excellent

O Sebastian Ś.

  • Tytuł
    Deneb
  • Urodziny 26.01.1992

Contact Methods

  • Website URL
    http://astroseba.pl

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Zamieszkały
    Szczecin
  • Interests
    Programowanie, astronomia, fotografia, elektronika

Converted

  • Miejsce zamieszkania
    Szczecin

Ostatnie wizyty

1244 wyświetleń profilu
  1. Dopowiem tylko, ze z moich testow np ZWO UV/IR cut blokuje diode od pilota calkiem, a np. GSO IR Cut mocno tlumi ale jakies lekkie miganie jest. Bez filtra mruga jak stroboskop @szdom1 filmik żebyś miał pewność https://drive.google.com/file/d/1sjhhdefM1XNc9DHs-VrVzdh3wCqDvLR4/view?usp=drivesdk
  2. Nagraj diodę od pilota Głupio byłoby mieć w tej kamerze IR cut skoro ona jest tam bardzo czuła. I można to w różnych zastosowaniach wykorzystać.
  3. Dithering między zdjęcia po prostu przesuwa Ci kadr o kilka pikseli tak żeby przy stackowaniu pozbyć się hot pikseli i wszystkich defektów matrycy, którego też pozbywa się przez darki (dużą ilość). Jak dodałeś tylko 5 darków to tak naprawdę zwiększyłeś sobie szum, lepiej już wcale i zrobić więcej lightow. Z Canonem 1100D najlepiej tak jak kolega wyżej napisał, dithering + biasy i flaty. Na dobrą sprawę jak zrobisz biasy raz na jakiś czas to w trakcie sesji tylko lighty i flaty.
  4. Sama modyfikacja pewnie ~ 300 zl, chyba że ktoś to zrobi po znajomości. Plus filtr kolejne 300 zł albo i więcej. Można modyfikować bez filtra niektóre aparaty (wyjęcie tylko środkowego) ale z tego co widzę 350D do nich nie należy. Nie wspomnę że filtr Baadera powoduje koszmarne do usunięcie odblaski na jasnych gwiazdach. 350D potrzebuje tez zmodyfikowanego kabla żeby sterować np przez APT. Jedyny sens modyfikacji takiej starej lustrzanki to jakbyś zaryzykował i zrobił to własnoręcznie, ale też wątpliwe wydane 300 zł na filtr Baadera. Ewentualnie wyjąć filtr, zrobić full spectrum i użyć filtra 2" UV/IR cut w teleskopie. http://www.12dstring.me.uk/350dmod.htm
  5. Sebastian Ś.

    Nosek 2"

    Niedawno zmieniałem kątówkę GSO SCT w 2" i Delta ma dedykowane tuleje do tego https://deltaoptical.pl/tuleja-2-do-nasadek-katowych-gso , może będzie pasować
  6. W końcu się udało, mam prawie w pełni zdalny zestaw, jeszcze tylko klapki/flatownicy brak. Trochę choinka ale ważne że się kręci swobodnie;) Wszystko sterowane z AstroLinka i FreePC, tylko jeden kabel zasilający. 

    90801355_673756560107242_6873783196593422336_n.thumb.jpg.661bd9d898dee35f7e932f9ef979a7aa.jpg

    1. Pokaż poprzednie komentarze  6 więcej
    2. isset

      isset

      To spoko. Cdc nawet u mnie na laptopie pożera wszystkie dostępne zasoby :)

    3. isset

      isset

      Czyli w dużym uproszczeniu u Ciebie to wygląda tak:

      Zasilanie wszystkiego z astrolinka, sterowanie grzalkami i focuserem również? Następnie urządzenia z usb podpięte do huba usb, a hub do freepc. Freepc też zasilany z astrolinka? Następnie łączysz się z freepc po wifi? W sumie idzie jeden kabel do setupu? Dobrze rozumiem? :)

    4. Sebastian Ś.

      Sebastian Ś.

      Tak grzałki są automatycznie załączane astrolinkiem. Focuserem mogę ustawiać ostrość i kompensację przez APT przez sterownik ASCOM Astrolinka.

       

      Hub do free pc, zasilanie freepc i huba jest z regulowanego wyjścia ustawionego na 5V, wychodzi podwójny kabelek jeden do freepc drugi do huba. Dla całości jest max 2A spokojnie kompututer, asi224 oraz sterowanie montażem i kamera daje radę na tym. 

      Łączę się przez wifi na dwa sposoby. Na balkonie freepc się łączy do domowego wifi. W terenie do TrekFi (robi hotspot) z montażu i wtedy nie używam kabla EQ. 

      Czyli dosłownie wszystko idzie z AstroLinka, jeden kabel na całe zasilanie. 

        • Thanks 1
  7. Zasadniczo we wszystkich tych działaniach nie chodzi w ogóle o umieralność na koronawirusa. Tylko o wydajność służby zdrowia i o to aby zachorowania były w odpowiednim tempie. Nawet Ci którzy nie umrą mogą potrzebować hospitalizacji, która w przypadku sytuacji jak obecnie Włochy lub Hiszpania służba zdrowia nie wyleczy ludzi z innymi chorobami, nie będzie miał kto przyjechać do wypadku itd. Służba zdrowia to też ludzie i mogą się zarazić, w przypadku braku środków ochronnych wydajność zacznie spadać jeszcze bardziej co dalej pogarsza sytuację. Śmierci niezwiązanych z wirusem może być tyle samo albo i więcej, więc naprawdę trzeba to traktować poważnie.
  8. Odkopię temat. Mam problem z moim APO65Q. Wczoraj paliłem klatki po 5 minut żeby ogarnąć guiding i się załamałem jak zobaczyłem klatki ? Gwiazdy kometki po rogach schodzą do środka, najbardziej widać w prawym górnym rogu. Teleskop? Jakieś ugięcia w setupie? Ostrość? Może trochę za mocno zamknąłem obejmy ale to raczej nie ma takiej siły? 1100D + APO65Q, 300s. Aparat połączony adapterem z bagnetu prosto na gwint wyciągu. Wyciąg ostrzy tak na 2,7 cm wysuwu, śrubka dociskowa odkręcona.
  9. Bez problemu uciągnie tego Modecoma, ale dla bezpieczeństwa regulator dostał radiator. AstroLink pokazuje max 1-1,2A na całość, przy symulacji guiding + sesja z APT. Bałem się że będę miał problemy opisane tutaj, ale wszystko śmiga jak na razie. Wyjście regulowane 5V mini PC hubUSB Canon sterowanie Astrolink ASI (guide) 12V - montaż 12V - step down 7,4V - Canon Mam teraz dosłownie cały zestaw na jednym kablu, o to mi chodziło! Wspaniałe rozwiązanie.
  10. Znany i lubiany Samyang 135 f2.0 2000D ma teoretycznie lepsze QE ale mało sprawdzony model. Lepiej chyba dołożyć na modyfikację 1100D https://astrophotography.app/EOS.php Tak czy siak żaden nie będzie zły, oba będą dobre + Adventurer i obiektyw
  11. Dzięki, bardzo konkretna porada. Mam nawet gdzieś taki mały radiatorek, jak przyjdzie mi skrzyneczka od @SamuGa to przykleję i zobaczę jak to działa.
  12. Czy można w ten sposób zasilać Modecom FreePC, który w maksymalnym obciążeniu pobiera niecałe 2A? Według specyfikacji jest max 1,5A na tym wyjściu.
  13. Sebastian Ś.

    Zasilanie setupu

    Brzmi bardzo dobrze! Można w sumie jeszcze opakować go w jakąś skrzyneczkę wentylowana.
  14. Sebastian Ś.

    Zasilanie setupu

    Odkopie stary temat. Mam straszny bajzel w kablach i chce zrobić z tym porządek i nie wiem jaki zasilacz wybrać, tak żeby wytrzymał warunki i Astrolink był zadowolony Warunki użytkowania to balkon i pole. Chciałbym to zorganizować tak: Zasilacz 12V - 150W-200W Astrolink 5V - mini PC + ASI224 guide, max 2,5A 12V - HEQ5, ~ 1.5A 12V - 2x grzałki, ~ 1.15A 12V - stepdown 7.4V Canon 1100D, ~1.5A Zasilacz do Xboxa? Wątpliwości jakie mam to czy nie dostanie się wilgoć? Może coś hermetycznego? https://leddo.pl/zasilacz-led-napieciowy-12v-192w-16a-gpv-200-12-glp-hermetyczny.html
  15. Sprawdź loga z SharpCap jak gubi Ci klatki. Do tego jak kolega wyżej pisał PNG to nie jest dobry wybór, używaj SER. O ile dobrze pamiętam to używasz klona ASI 120 na usb2. Mogą być problemy które częściowo poprawiają ustawienia USB turbo https://forums.sharpcap.co.uk/viewtopic.php?t=1139
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy pliki cookies w Twoim systemie by zwęszyć funkcjonalność strony. Możesz przeczytać i zmienić ustawienia ciasteczek , lub możesz kontynuować, jeśli uznajesz stan obecny za satysfakcjonujący.

© Robert Twarogal, forumastronomiczne.pl (2010-2019)