Skocz do zawartości

Obserwacja księżyca przez 3 tygodnie. Pomoc


Sowoka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem nowym użytkownikiem forum astronomicznego i chciałbym prosić użytkowników tego forum o pomoc.

Mam do napisania prace na fizykę klasa 1 technikum.

Temat pracy: Obserwacja Księżyca przez 3 tygodnie

Informacje: Polega na codziennej obserwacji Księżyca, dokumentowaniu (zdjęcia lub rysunki)

Mogę robić rysunki/zdjęcia nie chodzi mi o dokładność tych zdjęć/rysunków lecz o informacje. Chciałbym się dowiedzieć jakie to mają być informacje bo nie znam się na astronomii, a fizyka mi nie idzie za dobrze. Tyle wiem że księżyc każdego dnia inaczej wygląda na niebie. Tylko nie wiem jakie miały by być to informacje.

Przykład:

a9c6b2182315b2d73f9df5a.jpg

Co bym musiał np przy tym zdjęciu napisać?? Że na zdjęciu widzimy księżyc co wygląda jak rogal ? :D i świeci się ?

Prosiłbym o pomoc i nie śmianie się ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj dużo Skorzystasz - Poczytaj  :) http://astronomiaamatorska.blogspot.com/p/blog-page_1.html

Serdecznie pozdrawiam i kryształowego nieba życzę - Jacek  ?
TS T APO 90/600 z TSFLAT2 + Samyang 135 f2 ED z QHY183C + AS 60/240 z RC IMX290M + Canon 550D - sadzane na ZEQ25GT + Nikon 12x50 EX do podglądania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego zdjęcia odczytasz "wiek" Księżyca (który dzień po nowiu - dla mnie 3-4, ale to należy zweryfikować po znalezieniu obrazów z różnych dni cyklu). Odczytasz także, że powietrze zawierało sporo wilgoci - rozproszone światło to tzw. wieniec (nie mylić z halo). Na przedłużeniu dolnego rogu widać - no właśnie, co? Spróbuj rozszyfrować posługując się Internetem.

...Podajmy sobie ręce wraz, bo źle stuleciu z oczu patrzy.

Bułat Okudżawa

Lornetki 9×28, 10x32, 12x56, 15x56, 20x77 (i parę innych w najbliższej rodzinie ).

Katalog Caldwella wg gwiazdozbiorów.pdf Katalog Messiera wg gwiazdozbiorów.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach