Skocz do zawartości

Pierwszy teleskop, do 1200


Allie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Po kilku miesiącach sterczenia na dworzu i w oknie z 20- letnią lornetką postanowiłam zaopatrzyć się w teleskop.

Jako, że jestem kompletnie zielona w tym temacie postanowiłam zwrócić się do kogoś bardziej doświadczonego - do was.

Niestety mój budżet jest dosyć ograniczony  :-\  1000 zł, maksymalnie 1200 zł.

 

Mieszkam w małym miasteczku, więc  w nocy nie ma zbyt wielu " świateł" - nie ma wieżowców, hoteli itp.

Jeśli chodzi o "ciemność" nieba nad moim miasteczkiem to nie są to z pewnością jakieś egipskie ciemności, ale nie mam porównania, ponieważ nigdy nie  porównywałam  kolorów nieba z innych miast.

Najbardziej zależy mi chyba na ostrości obrazu ( żeby nie był rozmazany itp.) oraz by teleskop nie był jakimś gigantem i nie ważył nie wiadomo ile.

I jeszcze jedno pytanie- co sądzicie o teleskopie poniżej ? W internecie opisują go jaki to on nie jest, och i ach - ale jak jest naprawdę?

http://deltaoptical.pl/blizej_nieba/glowica-fotograficznateleskop-sky-watcher-virtuoso,d3279.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na pączątek możesz wybrać Synte 6 lub 8 ceny oscylują w granicach 650 i z wyż (waga ok 25 kg z montażem dobsona) a za resztę kasy kupić porządny okular do obserwacji planet albo obiektów głębokiego nieba . ;)

Synta 8 , Montaż Celestron CG5GT ,Canon 40D, Canon 300D+kabelek do długich czasów + Laptop Lenovo , Canon SX20 IS , Tair 3S, Rosyjska lornetka  7x50 , Jupiter 21M ,Grzałki , Baader Genuine Ortho 5mm i parę kolorowych filtrów :)  

f684.jpg
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tez standardowo polecił bym syntę 8" ale koleżanka napisała, żeby nie był za ciężki a taka synta to 20kg! Może lepiej było by zaproponować jakiegoś Newtonka na az-3.

Poczekajmy, niech zainteresowana odpowie na pytanie, które wcześniej zadał KARL.

 

 

Witaj,