Skocz do zawartości

Opracowywanie zdjęć Słońca


Alien

Rekomendowane odpowiedzi

Wielu z nas robi zdjęcia Słońca. A gdyby tak wyciągnąć z nich coś więcej? Przecież można określić liczbę Wolfa, typ plam i wiele innych danych. Wtedy nasze zdjęcia nabiorą większego sensu niż samo ich zrobienie. Temat ma być taka wprawka do opracowywania naszych zdjęć. Sam nie mam doświadczenia w tym temacie więc podejćmy do tego w formie pytań. Chciałbym aby z tego tematu wyszedł taki poradnik opatrzony ilustracjami na podstawie zdjęć. Zawsze to lepiej przemawia niż sama sucha informacja dotycząca plam, grup i ich klasyfikacji.

Kolega Antoni na podstawie zdjęcia z tematu http://www.forumastronomiczne.pl/index.php?/topic/47-slonce-na-dzis/?p=100915 i napisał "Piękne grupy. Masz 7 grup razy 10 plus ilość plam we wszystkich grupach,pory też traktuj jako plamę."

Zamieszczam zdjęcie z zaznaczonymi grupami i pytanie czy dobrze je zinterpretowałem. Drugie zdjęcie jest puste do zaznaczania i odpowiadania na dany problem.

post-10-0-16007100-1431620419_thumb.jpgpost-10-0-82206700-1431620428_thumb.jpg

  • Like 1

Atik 383L+, 314E, Eos 600D, CT8, Canon EF-S 55-250, Canon EF-S 18-55 + 2 lewe ręce ? 

Banero_A_clone.png 2023-02-26_181337c.png.df966a0f5aaffa755988448a083ffa7e.png RazorbackRustTributeLg_clone.png   

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaznaczyłem na zdjęciu jaka powinna być kolejność grup a obok klasyfikację tych grup oraz ilość plam w grupie według mojego zliczenia. Tak więc Liczba Wolfa na ten dzień wynosi  W=178.

post-439-0-03359500-1431627249_thumb.jpg

  • Like 6

Pozdrawiam:)

 Obserwatorium z obrotową kopułą i jakieś tam szkiełka.

Moja strona: astroantoni.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli kolejność grup powinna być od prawej góra i liczona do lewej na przemian: góra-dół-góra i tak dalej. W grupie 3 naliczyłeś 7 plam mi wychodzi 6?

post-10-0-15707000-1431628631_thumb.jpgpost-10-0-96314900-1431628673.jpg