Skocz do zawartości

AZEQ6 + slimacznica + naciecia


plitfyg

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc,

Rozebralem sobie swoj montaz (AZEQ6) i przy okazji mycia i czyszcznia zwrocilem uwage na niewielkie ... jakby wciecia na slimacznicy (DEC). Sa w roznych miejscach na calum obwodzie. Zalaczami kilka zdjec.

1. Skad one sie wziely ? Jakies teorie ? 

2. Co robic ? Jak zyc ? :) Bedzie to mialo wplyw na cokolwiek ? Innymi slowy - wsadzac to spowrotem do montazu, czy jednak lepiej "kombinowac" nowa slimacznice ? 

Druga slimacznica (RA) jest ladna. 

 

A teraz pytanie dodatkowe - slimak. 

Patrze sobie i widze: 

- smar zgrupowany na brzegach. Wydaje mi sie, ze kontakt slimaka i slimacznicy wypycha ten smar na zewnatrz i jest to cos czego w sumie mozna sie spodziewac. Mam racje ? 

- na krawedziach slimaka w miare "czysty" ten smar. Na srodku czarny i wyglada brudnawo. Tu zwiazane to jest pewnie tym, ze inny smar jest na slimakach (taki bialawy wlasnie - o ile sie nie zrobi zolty) a inny na slimacznicy (czarny i nieprzyjemnie kleisty). Wiec ten czarny nalot to wlasnie z kontaktu ze slimacznica. Mam racje ? 

- z jednej strony smar w kolorze bialawym, z drugiej zolty (nie jest to odbicie od niczego, bo slimak lezal na bialym parapecie.). Tu pojecia nie mam dlaczego tak. Ma ktos jakies pomysly ? 

 

Pozdrawiam,

Marcin

PB070020.jpg

PB070022.jpg

PB070025.jpg

PB070026.jpg

PB060019.jpg

SW 120ED | WO Star 71 | AZ EQ6 | TS AZ5 Alt-Az | Canon 6D | ASI1600 Mono| QHY 5L-II 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ślimacznica jest ewidentnie porysowania. Pewnie jakiś opiłek siedział w przekładni i ją niszczył. Wypadałoby to wymienić, bo może mieć realny wpływ na prowadzenie. Ale nie wiem, czy ślimacznicę da się kupić... Na szczęście to Dec, czyli mniej ważna oś.

SW 200/1000, TSAPO65Q, NEQ6 Pro SynScan, iOptron CEM25EC, Atik 383L+, ASI1600MMC, PG Chameleon3, MPCC, IDAS LPS P2, Nagler 9mm, Powermate 2,5x, Nikon D80, D7500, D750, Samyang 135

Szukasz darmowej wersji PixInsigt LE? Zgłoś się na PW!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie pogadam ze smutnymi Panami ze SW i zobacze czy da sie kupic i ile panowie by za to chcieli :) Znajac zycie tanio nie bedzie ...  

Panowie z Teleskop Express maja za 105 EURO (http://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/info/p7321_Skywatcher-Replacement-Part---Worm-Gear-for-AZ-EQ6.html)

Czy tego rodzaju porysowania moga powstac wtedy kiedy slimak i slimacznica sa zbyt blisko dosuniete do siebie?  Pamietam, ze regulujac backlash w DEC regulowalem to srubkami co chwila sprawdzajac czy nigdzie nie zgrzyta, az zaczelo ... zgrzytac. Wtedy poluzowalem nieco i bylo dobrze, az do teraz, kiedy to kilka dni temu znowu cos mi zgrzytnelo w okreslonym polozeniu montazu. Zalozylem, ze po prostu musze znowu podregulowac. Teraz sie zastanawiam czy to moze, aby cos innego nie bylo.... 

Wracajac jednak do pytania - czy slimak zbyt blisko slimacznicy moze spowodowac takie porysowania, czy to raczej element zewnetrzny musial byc (opilek?) ? 

 

No i caly czas sprawa tego smaru na slimaku mnie ciekawi :)

 

Marcin

 

SW 120ED | WO Star 71 | AZ EQ6 | TS AZ5 Alt-Az | Canon 6D | ASI1600 Mono| QHY 5L-II 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, jeśli by nie było żadnego opiłka, to taka rysa nie powinna powstać od docisku ślimaka do ślimacznicy. Natomiast, jeśli jest opiłek, to im ciaśniej dociśniemy przekładnię, tym większe szkody może zrobić. To zgrzytnięcie, które Ci się pojawiło po pewnym czasie (nie podczas regulacji) może wskazywać na to, że właśnie wtedy opiłek się niefortunnie ustawił i zarył w przekładnię (ale niekoniecznie).

Czarny smar to norma w SW. U mnie w NEQ6 czarny był ślimak i ślimacznica, a łożyska i wałki żółte. Ale skąd u Ciebie ten biało-żółty ślimak, to nie mam pojęcia :) Widać, że u Ciebie inaczej smarują ślimak, niż u mnie.

SW 200/1000, TSAPO65Q, NEQ6 Pro SynScan, iOptron CEM25EC, Atik 383L+, ASI1600MMC, PG Chameleon3, MPCC, IDAS LPS P2, Nagler 9mm, Powermate 2,5x, Nikon D80, D7500, D750, Samyang 135

Szukasz darmowej wersji PixInsigt LE? Zgłoś się na PW!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się wydaje, że to jest odgniecione nie porysowane od wiórka, od tego, że ślimak jest za blisko ślimacznicy raczej na pewno takie uszkodzenie by nie powstało

Moje fotki https://photos.google.com/album/AF1QipMNqiXQ-13VWmtjIGgVMkKsTASYHTqiCdVyy-vx

TS APO 102/520 f5. 1, EQ6R, QHY294M Pro, ZWO ASI290 MM Mini, Canon EOS 550D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, plitfyg napisał:

Czesc,

Rozebralem sobie swoj montaz (AZEQ6) i przy okazji mycia i czyszcznia zwrocilem uwage na niewielkie ... jakby wciecia na slimacznicy (DEC). Sa w roznych miejscach na calum obwodzie. Zalaczami kilka zdjec.

1. Skad one sie wziely ? Jakies teorie ? 

2. Co robic ? Jak zyc ? :) Bedzie to mialo wplyw na cokolwiek ? Innymi slowy - wsadzac to spowrotem do montazu, czy jednak lepiej "kombinowac" nowa slimacznice ? 

Druga slimacznica (RA) jest ladna.

A teraz pytanie dodatkowe - slimak. 

Patrze sobie i widze: 

- smar zgrupowany na brzegach. Wydaje mi sie, ze kontakt slimaka i slimacznicy wypycha ten smar na zewnatrz i jest to cos czego w sumie mozna sie spodziewac. Mam racje ? 

- na krawedziach slimaka w miare "czysty" ten smar. Na srodku czarny i wyglada brudnawo. Tu zwiazane to jest pewnie tym, ze inny smar jest na slimakach (taki bialawy wlasnie - o ile sie nie zrobi zolty) a inny na slimacznicy (czarny i nieprzyjemnie kleisty). Wiec ten czarny nalot to wlasnie z kontaktu ze slimacznica. Mam racje ? 

- z jednej strony smar w kolorze bialawym, z drugiej zolty (nie jest to odbicie od niczego, bo slimak lezal na bialym parapecie.). Tu pojecia nie mam dlaczego tak. Ma ktos jakies pomysly ?

Pozdrawiam,

Marcin

PB070020.jpg

Marcin jak pamiętasz mój wyglądał dużo lepiej i Panowie z iOptron nakazali wymianę, biorąc proporcje małego Zequsia i Twojej szóstki też pod wymianę podchodzi....
Myślę, że docisk był za mocny - smar po bokach. Wyczyść dobrze posmaruj równiutko smarem molibdenowym (u nas w tubeczkach jest po 3 zł) i złóż z odpowiednią regulacją, to dużo większe bydełko i może jeszcze posłuży, jak nie no to trzeba nowego robaczka kupić...... Moim skromnym był za mocny docisk ślimaka, minimalny luzik powinien być....

P.S. Co do koloru smaru to chyba przejmować się nie trzeba, ja też miałem taką żółtawo-białą maź oryginalnie. Chyba to jakaś kolorystyczna nowościa, wysmaruj molibdenowym od -20* i będzie git :) Takie cuś http://motoplatforma.com/index.php?p2889,smar-molibdenowy-do-przegubow-febi-02582-90g

Serdecznie pozdrawiam i kryształowego nieba życzę - Jacek  ?
TS T APO 90/600 z TSFLAT2 + Samyang 135 f2 ED z QHY183C + AS 60/240 z RC IMX290M + Canon 550D - sadzane na ZEQ25GT + Nikon 12x50 EX do podglądania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie możesz spokojnie z tymi wżerami na szczytach zębów żyć - ważniejsze są powierzchnie, które się stykają, czyli to co na ślimacznicy jest szare, a tam nie widzę jakiś większych uszczerbków (przynajmniej na zdjęciu). U mnie to chyba podobnie wygląda (właśnie mi przypomniałeś, że muszę zrobić jesienny serwis montażu :) ) . 

Ja bym to wyczyścił, przesmarował i złożył i wyregulował. Do regulacji docisku można wygodnie użyć... amperomierza :)  Podłączasz go w obwód zasilania montażu, regulujesz docisk tak, żeby skasować luzy, a potem robisz GoTo dookoła osi na pełnej szybkości i kontrolujesz pobierany prąd. U mnie to jest jakieś 0.7A i tylko patrzę czy nie wzrasta za bardzo (tak ze 20% więcej max.). Jeśli tak, to trzeba nieco poluzować i dalej jechać.  

jolo-astrojolo.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziekuje za wszystkie odpowiedzi. 

Wyslalem maila z pytaniem do SW  - chcialbym wiedziec co oni "oficjalnie" o tym mysla. Zobaczymy.  

@Grzegorz Czernecki

Cytat

Mnie się wydaje, że to jest odgniecione nie porysowane od wiórka

A takie odgniecenie od czego mogloby powstac ? 

@Jacek E.

No wlasnie jak tylko zobaczylem te wglebienia, zaraz sobie o Twoim slimaku pomyslalem (swoja droga jak tam z tym Twoim montazem sprawy ostatecznie stoja. Udalo Ci sie potestowac i i ostatecznie potwierdzic, ze problem zniknal?). Miedzy innymi dlatego zaczalem widziec w tym problem. 

Co do smaru pobokach slimaka to nie wiem czy to jest oznaka zbyt mocnego docisku. To znaczy docisk jakis musial byc :) , ale gdyby byl zbyt mocny to cos tam by mi chyba zgrzytalo. A przez dluzszy czas nie zgrzytalo (ostatniej nocy przed rozbiorka cos tam zgrzytlo). Osobiscie mam wrazenie, ze na slimaka i slimacznice po prostu nie za wiele smaru trzeba dawac, bo zbyt duza ilosc i tak zostanie wypchnieta na boki wlasnie (co wynika chyba ze specyfiki tego jak te elementy razem pracuja). To taka moja robocza teoria i wynika troche z tego co udalo mi sie wyczytac na roznych forach. Ludziska (nie wszyscy co prawda, ale akurac ci co tak radza wydaja sie miec jakies tam pojecie - zajmuja sie np. zawodowo serwisowaniem montazy) wlasnie zalecaja dawac bardzo cienka warstwe smaru na przekladnie slimakowa. Bardziej mnie ten kolor zastanawia. Czy to jest po prostu kolor, czy moze w smarze zaczelo sie cos "dziac" (elementy skladowe smaru zaczely sie jakos rozdzielac) i stad ten efekt. Oczywiscie wyjasnienie tego nie ma wielkiego praktycznego znaczenia, ale po prostu ciekawy jestem.        

@jolo

No wlasnie Lukasz - tez o tym myslalem, probujac sobie wyobrazic jak to wszystko pracuje razem i tez odnioslem wrazenie, ze te wzery nie powinny miec krytycznego znaczenia. Nawet przeciez gdyby koncowke zeba calkowicie spolowac, a powiedzchnia boczna bylaby ladna i plaska (chociaz mniejsza) to ... powinno to byc nieodczuwalne w pracy montazu.  Podobnie ze zrodlem tych wzerow. Nie potrafie sobie wyobrazic np. aby zbyt mocny docisk slimaka wlasnie taki efekt spowodowal (i tu zgadzam sie z Grzegorzem i Mateuszem). 

Jedna rzecz, ktora mnie tu tylko zastanawia jest montaz Jacka i wzery na jego slimaku. No i panowie z iOptron stwierdzili, ze slimak do wymiany sie nadaje (moze jest roznica miedzy wzerami na slimaku u Jacka i slimacznicy u mnie). Popatrze sobie jeszcze Jacku na zdjecia tego Twojego slimaka i zobacze jak to sie ma do tego co widze u siebie

Z tym amperomierzem to super pomysl. Na pewno skorzystam. Ostatnim razem robilem to na "ucho". Znaczy siedzialem z uchem przy montazu (znosza bardzo zdziwione spojrzenia zony i corki - nie wspominajac o sasiadach) i sluchalem czy podczas krecenia cos mi tam nie zgrzyta.  Amperomierz wniesie do tego pomiaru nieco "elegancji" :) No i jest to jednak bardziej "naukowe"  podejscie. 


Pozdrawiam,

Marcin
 

 

SW 120ED | WO Star 71 | AZ EQ6 | TS AZ5 Alt-Az | Canon 6D | ASI1600 Mono| QHY 5L-II 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, jolo napisał:

Ja bym to wyczyścił, przesmarował i złożył i wyregulował. Do regulacji docisku można wygodnie użyć... amperomierza :)  Podłączasz go w obwód zasilania montażu, regulujesz docisk tak, żeby skasować luzy, a potem robisz GoTo dookoła osi na pełnej szybkości i kontrolujesz pobierany prąd. U mnie to jest jakieś 0.7A i tylko patrzę czy nie wzrasta za bardzo (tak ze 20% więcej max.). Jeśli tak, to trzeba nieco poluzować i dalej jechać.  

Coo? To prąd na silniku krokowym jakkolwiek zależy od obciążenia? Zawsze sądziłem, że to nie ma związku...

SW 200/1000, TSAPO65Q, NEQ6 Pro SynScan, iOptron CEM25EC, Atik 383L+, ASI1600MMC, PG Chameleon3, MPCC, IDAS LPS P2, Nagler 9mm, Powermate 2,5x, Nikon D80, D7500, D750, Samyang 135

Szukasz darmowej wersji PixInsigt LE? Zgłoś się na PW!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, MateuszW napisał:

Coo? To prąd na silniku krokowym jakkolwiek zależy od obciążenia? Zawsze sądziłem, że to nie ma związku...

No ... Robi sie ciekawie ... Lece po popcorn  :)

 

Marcin

 

  • Like 1

SW 120ED | WO Star 71 | AZ EQ6 | TS AZ5 Alt-Az | Canon 6D | ASI1600 Mono| QHY 5L-II 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, plitfyg napisał:

Bardzo dziekuje za wszystkie odpowiedzi. 

Wyslalem maila z pytaniem do SW  - chcialbym wiedziec co oni "oficjalnie" o tym mysla. Zobaczymy.  

@Grzegorz Czernecki

A takie odgniecenie od czego mogloby powstac ? 

@Jacek E.

No wlasnie jak tylko zobaczylem te wglebienia, zaraz sobie o Twoim slimaku pomyslalem (swoja droga jak tam z tym Twoim montazem sprawy ostatecznie stoja. Udalo Ci sie potestowac i i ostatecznie potwierdzic, ze problem zniknal?). Miedzy innymi dlatego zaczalem widziec w tym problem. 

Co do smaru pobokach slimaka to nie wiem czy to jest oznaka zbyt mocnego docisku. To znaczy docisk jakis musial byc :) , ale gdyby byl zbyt mocny to cos tam by mi chyba zgrzytalo. A przez dluzszy czas nie zgrzytalo (ostatniej nocy przed rozbiorka cos tam zgrzytlo). Osobiscie mam wrazenie, ze na slimaka i slimacznice po prostu nie za wiele smaru trzeba dawac, bo zbyt duza ilosc i tak zostanie wypchnieta na boki wlasnie (co wynika chyba ze specyfiki tego jak te elementy razem pracuja). To taka moja robocza teoria i wynika troche z tego co udalo mi sie wyczytac na roznych forach. Ludziska (nie wszyscy co prawda, ale akurac ci co tak radza wydaja sie miec jakies tam pojecie - zajmuja sie np. zawodowo serwisowaniem montazy) wlasnie zalecaja dawac bardzo cienka warstwe smaru na przekladnie slimakowa. Bardziej mnie ten kolor zastanawia. Czy to jest po prostu kolor, czy moze w smarze zaczelo sie cos "dziac" (elementy skladowe smaru zaczely sie jakos rozdzielac) i stad ten efekt. Oczywiscie wyjasnienie tego nie ma wielkiego praktycznego znaczenia, ale po prostu ciekawy jestem.        

@jolo

No wlasnie Lukasz - tez o tym myslalem, probujac sobie wyobrazic jak to wszystko pracuje razem i tez odnioslem wrazenie, ze te wzery nie powinny miec krytycznego znaczenia. Nawet przeciez gdyby koncowke zeba calkowicie spolowac, a powiedzchnia boczna bylaby ladna i plaska (chociaz mniejsza) to ... powinno to byc nieodczuwalne w pracy montazu.  Podobnie ze zrodlem tych wzerow. Nie potrafie sobie wyobrazic np. aby zbyt mocny docisk slimaka wlasnie taki efekt spowodowal (i tu zgadzam sie z Grzegorzem i Mateuszem). 

Jedna rzecz, ktora mnie tu tylko zastanawia jest montaz Jacka i wzery na jego slimaku. No i panowie z iOptron stwierdzili, ze slimak do wymiany sie nadaje (moze jest roznica miedzy wzerami na slimaku u Jacka i slimacznicy u mnie). Popatrze sobie jeszcze Jacku na zdjecia tego Twojego slimaka i zobacze jak to sie ma do tego co widze u siebie

Z tym amperomierzem to super pomysl. Na pewno skorzystam. Ostatnim razem robilem to na "ucho". Znaczy siedzialem z uchem przy montazu (znosza bardzo zdziwione spojrzenia zony i corki - nie wspominajac o sasiadach) i sluchalem czy podczas krecenia cos mi tam nie zgrzyta.  Amperomierz wniesie do tego pomiaru nieco "elegancji" :) No i jest to jednak bardziej "naukowe"  podejscie. 


Pozdrawiam,

Marcin
 

 

Od czego mogło powstać odgniecenie? Albo chiczycy zamontowali już uszkodzone, albo uszkodzili podczas montażu, albo ty czymś uderzyłeś niechcący podczas rozboerania.

Moje fotki https://photos.google.com/album/AF1QipMNqiXQ-13VWmtjIGgVMkKsTASYHTqiCdVyy-vx

TS APO 102/520 f5. 1, EQ6R, QHY294M Pro, ZWO ASI290 MM Mini, Canon EOS 550D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dobra, pociagne troche ten watek dzielac sie z Wami kilkoma innymi odkryciami zwiazanymi z AZEQ6. Tak w ramach ciekawostek. Oto jak u mnie wyglada srubka (i otworek) sluzaca regulacji odleglosci slimaka od slimacznicy (RA). 

Niby nic wielkiego, o ile sie nic nie reguluje to pewnie nawet czlowiek by nie zauwazyl (no chyba, ze opilki juz w slimaku), ale wystarczy chciec troche podregulowac (a ja chcialem) i to wszystko wysypuje sie do srodka. A stad juz droga prosta do slimaka, slimacznicy i pozniej .... na nasz wykres guidingu :)

Nie wspominajac o tym, ze srubka byla  tak zablokowana tymi drobinkami metalu, ze przekrecenie jej wymagalo niemalo sily. Zapomniec mozna o jakiejkolwiek regulacji. Wykrecilem w diably (z jednej strony na otworku teraz jest gwint zjechany) i bede najpewniej nagwintowywal te otworki od nowa i dawal nowe srubki. Co by ladnie, czysto i plynnie bylo :)   

Marcin

 

 

IMG_1900.jpg

IMG_1901.jpg

IMG_1904.jpg

SW 120ED | WO Star 71 | AZ EQ6 | TS AZ5 Alt-Az | Canon 6D | ASI1600 Mono| QHY 5L-II 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy kupowalem. Dwa lata temu. Od tamtej pory regulowalem DEC (regulacja pomogla). Os RA byla nietykana. Najsmieszniejsze jest to, ze rozbierajac montaz nie zwrocilem w ogole uwagi. Ta srubka latwo sie odkrecala, troche poluzowalem, aby sciagnac te cala obudowe slimaka i sie nawet tym srubkom nie przygladalem. Dopiero jak probowalem wczoraj regulowac, chcialem docisnac nieco slimaka, wiec probuje wkrecic te srubke (inne srubki bylu poluzowane tak jak trzeba) a tu nic. Probuje mocniej - ledwo idzie. No to rozebralem raz jeszcze i patrze co tam sie dzieje. Probuje srubke wykrecic, a tu mi sie wiorki sypia :) No to zrobilem zdjecie. Cos tam w srodku te srubke "trzymalo" pewnie, a potem jak juz zaczalem probowac ja odkrecic to sporo tych wiorkow sama srubka zrobila. To nie jest tak, ze ja twierdze, ze one tam byly od poczatku. Mnie tylko zastanawilo troche to, ze gdyby czlowiek nie wiedzial i sie uparl i zaczal regulowac kiedy wszystko na statywie, to w ktoryms momencie by to "puscilo", ale wiorki wszystkie zostaja w srodku. Lekcja z tego taka, ze jak cos idzie nieco opornie to moze lepiej zostawic :) Problem tylko taki skad wieciec jak to sie powinno krecic?  Ja mialem to szczescie, ze regulowalem wczesniej DEC i pamietalem, ze ciezko nie bylo, poza tym druga srubka (poptzeciwnej stronie) ktora trzeba bylo nieco popuscic aby te felerna dokrecic tez lekko szla. Wiec postanowilem wrzucic info, moze komus sie przyda w przyszlosci.

P.S. I dla jasnosci jeszcze. Kiedy pisze o dokrecaniu/odkrecaniu  etc. to nie jest tak ze zlapalem srubokret i krece na chama. Robie zawsze tak jak na Astro-Baby radzili - 1/4 obrotu na raz. Mocniej zaczalem krecic jak juz mialem to wszystko rozkrecone i sie uparlem, aby te srubke wyjac. Zreszta jak wspominalem, z regulacja DEC jakis rok temu nie mialem najmniejszych problemow.  

 

Marcin

SW 120ED | WO Star 71 | AZ EQ6 | TS AZ5 Alt-Az | Canon 6D | ASI1600 Mono| QHY 5L-II 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy bedziesz wszystko już składał to radzę Ci wszystkie gwinty lekko nawilżyć smarem by nie było problemów z wykręcaniem czy wkręcaniem. Mimo ze śruba stalowa to korpus jest aluminiowy  kiepskiej jakości i łatwo ulega zniszczeniu szczególnie na połaczeniach gwintowych jesli wkrecamy na sucho. Piszę tutaj z własnego doswiadczenia pracując w branzy w której mam co dziennie doczynienia z różną mechaniką, więc takie rzeczy nie są mi obce.

  • Like 3

Pozdrawiam:)

 Obserwatorium z obrotową kopułą i jakieś tam szkiełka.

Moja strona: astroantoni.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za rade Antoni. Tez mi to zreszta przyszlo do glowy. Sprawdzilem wszystkie gwinty i poza jeszcze jednym zerwanym, reszta jest w miare OK, ale srubki chodza lepiej lub gorzej. Jak piszesz - wszystko na sucho. Jak pisalem - tragedii nie ma - tych srubek sie w sumie czesto nie uzywa (wiele osob moze nie uzywac ich wcale), ale jak przyjdzie potrzeba, aby uzyc to jednak fajnie gdyby wszystko chodzilo tak jak trzeba, a i dodatkowe problemy sie nie pojawily.

Jakos w weekend bede to wszystko gwintowal i sprawdzal. Podziele sie wrazeniami :)  

Marcin

 

SW 120ED | WO Star 71 | AZ EQ6 | TS AZ5 Alt-Az | Canon 6D | ASI1600 Mono| QHY 5L-II 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wracam do tego watku, aby niepotrzebnie nie mnozyc kolejnych. Takie oto zdjecie glowicy mojego montazu. Czy ten tzw. "szczyt elegancji" na moim zdjeciu podobnie u Was wyglada? Dodam, ze wszystkie inne "podporki" dla srubek regulacyjnych mocowane sa normalnie, srubami M4.  Tylko ta jedna jakims epoxy chyba jest przyklejona. Dodac jednak musze, ze jeden z otworow (na tej samej "scianie")  na taka srube mocujaca mial zerwany gwint i gwintowalem na nowo (musialem dac M5).  To ten na zdjeciu, po przeciwnej stronie "szczytu elegancji" :)

W sumie jakos specjalnie mnie to nie martwi (grunt, aby sie trzymalo - przygladac temu sie nie przygladam), ale po prostu mnie ciekawi czy tylko moj montaz tak ma (co by moze tlumaczylo problem z gwintem  - znaczy jakies problemy mieli przy skladaniu) ma czy po prostu tak robia w standardzie ? A moze jest tak zrobione z jakiejs konstrukcyjnej przyczyny ? Znaczy inaczej sie nie da?  Jak wspomnialem - glownie ciekawy jestem. 

Pozdrawiam,

Marcin

 

szczytelegancji.jpg

PB250033.jpg

SW 120ED | WO Star 71 | AZ EQ6 | TS AZ5 Alt-Az | Canon 6D | ASI1600 Mono| QHY 5L-II 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś im się chyba popsuły gwintowniki przy Twoim egzemplarzu :) Tak to powinno wyglądać:

 large.AZEQ6.jpg.e754220ca9b33c8dada93bcf

SW 200/1000, TSAPO65Q, NEQ6 Pro SynScan, iOptron CEM25EC, Atik 383L+, ASI1600MMC, PG Chameleon3, MPCC, IDAS LPS P2, Nagler 9mm, Powermate 2,5x, Nikon D80, D7500, D750, Samyang 135

Szukasz darmowej wersji PixInsigt LE? Zgłoś się na PW!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.

© Robert Twarogal * forumastronomiczne.pl * (2010-2023)