Skocz do zawartości

KrisQ

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    946
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    12

Ostatnia wygrana KrisQ w dniu 21 Lutego

Użytkownicy przyznają KrisQ punkty reputacji!

Reputacja

1778 Excellent

1 obserwujący

O KrisQ

  • Tytuł
    Skorpion
  • Urodziny 16.11.1960

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Zamieszkały
    Stumilowy Las

Converted

  • Miejsce zamieszkania
    Planeta Ziemia

Ostatnie wizyty

2609 wyświetleń profilu
  1. Kiedyś Janusz Pleszka takie robił. Może uda Ci się na Astromaniaku kupić. Albo zamów taką przejściówkę z noska na M42x1 u tokarza.
  2. KrisQ

    Modyfikacja montażu AZ-4

    Pomysł i jego zrealizowanie, które zapewnia lepszy komfort obsługi, zasługuję na pochwałę i uznanie. 👋 Zapewne ktoś skorzysta z tego rozwiązania. ☺️
  3. Sorki za offtop Maćku, czy te śrubki ( czerwone strzałki) są może do regulowania docisku kąta obrotu pierścieni z gwintem T2 (białe strzałki) ? Wkręcając kamerę ASI 178 MM bezpośrednio na tulejkę z gwintem T2, nie mam możliwości zablokowania jej ustawienia w dowolnym miejscu. Jak wkręcę do oporu, to kamera ma dziwny kąt ustawienia względem pion-poziom.
  4. Gratuluję zakupu. Życzę powodzenia w realizacji planu i udanych astro-foto obserwacji. ☺️
  5. KrisQ

    Forum się zwija?

    Na samym dole strony, masz opcje wyboru motywu.
  6. Z barlowem nie masz pierścieni Newtona ? U mnie z ES 3x są. 😔
  7. KrisQ

    Siodełko w EQ5

    Siodełko w EQ5 to profilowany odlew. Tuba jaką wieszasz na nim, to według mnie, trochę za długa jak dla niego. HEQ5 to minimum pod tą tubkę, ale do wizuala się nada. Z foto DS, to już może być problem. Ja w swoim iEQ30 Pro, i w EXOS 2, w oryginalnym siodełku zamontowałem króciutki dovetail z przykręconym do niego siodełkiem od, iOproona AZ. Sprawdza się idealnie z większą tubą, czyli RC 150/1370 mm. W Exos zastosowałem mniejsze mocowanie z 2 zaciskami na szynie dovetail. Trzyma mocno i pewnie.
  8. Rozgrzane powietrze mocno dzisiaj falowało. Temperatura w cieniu +24*C. Obraz nie był stabilny, prawie cały czas pływał i trudno wydobyć szczegóły w chromosferze. 😐
  9. Wow ! Świetne zdjęcie, mnóstwo detalu i jaka ostrość. Nic tylko wielkie gratulacje. 👋
  10. Wyniki testu z podpiętą szufladą na filtry 36 mm, złączki 2" dobrane na odpowiednią odległość dla reduktora ogniskowej, i owinięta opaska grzejna. Stabilna temperatura, bez roszenia, to +2,8*C, czyli 20,9*C poniżej temperatury otoczenia. Szczegółowe dane na zrzutach z ekranu. Złączki z reduktorem umieściłem w wyciągu, dla lepszego rozłożenia się temperatury. Zejście poniżej temperatury +2,5*C w tym układzie nie ma sensu, bo zaczyna się roszenie szkła filtra, a zwiększanie temperatury opaski, powoduje znów wzrost temperatury kamery. Myślę, że parametry te, zmienią się jak wystawię teleskop na z
  11. Dzięki Łukasz za wskazówki. Własnie taki pomysł chodził mi po głowie, i nie jest to nic trudnego w zrealizowaniu. Teraz mogę przetestować wersję z opaska grzewczą na tulei. Na ile się takie rozwiązanie sprawdzi, to pokażą testy. Zdaję sobie sprawę, że nigdy nie osiągnę takich parametrów jak oryginalnie chłodzona kamera. Można tak ustawić poziom chłodzenia, by nie występował efekt roszenia, ale czy nie będzie to wtedy przerost formy nad treścią... Zawsze mogę wrócić do oryginalnej, fabrycznej wersji, bez utraty gwarancji, i z temperaturą matrycy +40*C. Przy avikowaniu Słońca czy Księżyca, n
  12. Kamerka opatulona i poddana testowi. Start (bez chłodzenia) temp. początkowa kamery +26,9*C, ( w pokoju +25.2*C). Po upływie 10 minut, kamera osiągnęła +39,4*C. Włączyłem chłodzenie. Przy temperaturze +9,5*C pojawiła się rosa na obiektywie. Napięcie + 11,9 V. prąd 4,28 A. Po 30 minutach, od włączenia chłodzenia, temperatura kamerki spadła do +4,2*C. Po kolejnych 10 minutach, temperatura stanęła na +2,8*C, a na obudowie obiektywu pojawił się szron. Myślę, że osiągnięcie tak niskiej temperatury kamery (+2,8*C), przy +25,2*C w pokoju, to spory sukces. Podczas chłodzenia, radiator jest lekko
  13. Kamera m wbudowany czujnik temperatury, a tą w pokoju, odczytuje z czujnika AstroLinka. To jest testowy zestaw, by sprawdzić na ile da się bezpiecznie schłodzić kamerę, bez ingerencji w jej wnętrze. Kamera przykręcona jest 2 śrubkami z zestawu do radiatora. Teraz całość waży 485 gram. Dziś po pracy zrobię szczelną osłonę na obudowę kamery, i tak jak napisał Jolo powinno to zmniejszyć roszenie. Sprawdzę wtedy przy jakiej temperaturze pojawia się roszenie. Mam też w pomysł, by zrobić obudowę z cienkiej blachy aluminiowej i zamknąć w niej cały zestaw. Coś na wzór kamery FLI. W okół okienka kamer
  14. Temat chłodzenia kamer, był już wałkowany na tym i innych forach. Z powodu symptomu MacGyver'a, postanowiłem poeksperymentować z moją aśką. Zestaw chłodzący, to typowy układ dla Peltiera do lodówek samoróbek. Dość duży radiator z wentylem i Peltierem TEC 1 12 V/36 W/3 A 40x40 mm. Otwory w dużym radiatorze, idealnie pasują pod rozstaw otworów w kamerce. Zmontowałem wszystko według naukowych prawideł, a dodatkowo w obwód zasilania, wpiąłem regulator napięcia. To pozwala mi na kontrolowanie natężenia prądu jaki płynie do ogniwa, i prędkości obrotów wiatraka. W kamerę wkręciłem dołączony do niej
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.

© Robert Twarogal, forumastronomiczne.pl (2010-2020)