Skocz do zawartości

Archis

Użytkownik
  • Zawartość

    35
  • Rejestracja

Reputacja

55 Excellent

O Archis

  • Tytuł
    Bellatrix
  • Urodziny 19.12.1990

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Zamieszkały
    Rzeszów

Converted

  • Miejsce zamieszkania
    Rzeszów

Ostatnie wizyty

539 wyświetleń profilu
  1. Witajcie, Mam problem natury technicznej. Niedawno zakupiłem korektor komy jak w temacie. Łączę go poprzez varilock i złączkę T2 do Canona z matrycą A-PSC. Zachowany mam zatem odpowiedni backfocus. Jednakże nie jestem w stanie wyostrzyć obrazu w teleskopie. Posiadam Newtona 150/750 z microfocuserem crayforda 1:10. Gdzieś przeczytałem, że może chodzić o podniesienie lustra, lecz boję się tego robić, gdyż nie mam narzędzi potrzebnych do kolimacji. Czy możecie mi podpowiedzieć co zrobić, żeby uniknąć przeróbek w samym teleskopie?
  2. Oj wcale nie jest tak źle. Faktem jest, że z synchronizacją jest ciężko ale czasami w małych grupkach da się zebrać.
  3. Na chwilę obecną strzelam Canonem 200D. Nie modyfikowałem go. Staż mam krótki więc nie narzekam na jakość ale do mono z filtrami to jemu daaleko. Iso wyciąga 3600 bez względnych szumów. Wykorzystuje go na co dzień, więc o modowaniu nie było mowy. Dlatego twierdzę, że aparat na początek jest bardziej uniwersalnym wyborem. Choć sam już mam apetyt na jakiegoś ASI w kolorze najpierw, a później w mono. Dlatego Tajfun, droga przed Tobą długa i wymagająca cierpliwości. Bo jak mówili przedmówcy i stare prawidło "jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego". Idealnego rozwiązania nie znajdziesz. Jak myślisz o astro idź w Newtona, poszukaj stabilny montaż, znajdź sobie uniwersalny aparat, który i na wakacje zabierzesz i na sesję, Ewentualnie jak kolega kjacek wspomniał można poszukać modyfikowane body np. Canon 5D ponoć są polecane ale tutaj niech mądrzejsi niech się wypowiedzą. A jak bardziej o wizualu to pomyśl o zwykłym tanim Dobsonie.
  4. No to teraz dołożyłeś Chłopakowi zagwozdkę Aparat wydaje mi się jednak na początek bardziej uniwersalny, bo i w dzień coś się pofoci.
  5. Witaj Tajfun! Opowiem Ci na swoim przykładzie jak to u mnie wyglądało. Do gwiazd ciągnęło mnie od lat ale budżet był średniawy więc się długo wstrzymywałem. Zawsze marzyłem o utrwalaniu nieba jak pewnie wielu innych obecnych tutaj forumowiczów. A wszystko zaczęło się od spontanicznej fotki szerokim kątem na statywie z czasem 25 sec. Szału nie było ale dla początkującego mnie zdjęcie i tak było zachwycające. Zacząłem się udzielać i radzić tak jak Ty na forach. Między innymi tutaj. Po kilku miesiącach rozważań, dyskusji, analiz wybór padł właśnie na Newtona 150/750, wyczernionego - używanego. Powtórzę celem była fotografia i przy okazji w przerwach patrzenie przez okular. Lecz z montażem była inna bajka i tutaj padło na LXD75. Każdy z kim rozmawiałem odradzał stockowy montaż z racji swojej niestabilności, małym udźwigu i podatności na wiatr. Stąd wybrałem solidny, choć trochę przestarzały model z systemem GOTO. Tak to się u mnie zaczęło i szczerze mówiąc jestem bardzo zadowolony, że posłuchałem bardziej doświadczonych forumowiczów. Dlaczego to wszystko Ci piszę? Aby Ci powiedzieć, że nic z tych rzeczy, które do tej pory zakupiłem nie było nowe! Podstawowy zestaw teleskop i montaż zebrałem za kwotę ok 2,5k zł. A miałem w tym stuningowanego Newtona, montaż i parę okularów. Dlatego polecam Ci abyś w pierwszej kolejności pomyślał o używkach. A dopiero gdy nabierzesz doświadczenie i pokaźniejszych funduszy to przerzucisz się na coś nowego - sklepowego. Ja dopiero po półtora roku zdecydowałem się na zakup korektora komy nowego (coś rzadko się pojawiają na giełdzie), a tak bazuję głownie na używkach i tak planuję robić jeszcze przez parę ładnych lat. Plusem dodatkowo jest też to, że jeśli Ci się ta pasja nie spodoba to używki sprzedaż praktycznie po tej samej cenie. Z nówkami będzie już znacznie gorzej.
  6. Witajcie!

    Potrzebuję Waszej porady. Planuję w najbliższym czasie zrobić upgrade zestawu astrofoto o korektor komy. Wybór padł na Baader RCC I 2" z racji swoich możliwości w dalszym moim rozwoju. Mam jednak problem z dobraniem właściwej odległości od matrycy. Korektor wymaga 91,5 mm odległości. Czy jest to wymiar wymagany co do milimetra? W moim Canonie 200D matryca oddalona jest o 44mm, do tego mam złączkę T2/Canon (tutaj jest mój problem, nie wiem jaką dokładnie jej grubość przyjąć), dalej wydłużkę GSO 10mm i na koniec planowałem zakup VariLock'a ale nie wiem ostatecznie jakiego czy  46 czy 29. Możecie mi pomóc?

    1. Pokaż poprzednie komentarze  1 więcej
    2. Archis

      Archis

      Aaa rozumiem, należy założyć 11mm na T-adapter i pozostaje 36,5 mm, które mieści się w zakresie VariLocka 46. Zatem żadne dodatkowe przedłużenia nie będą konieczne. Zgadza się?

    3. Esku1RES

      Esku1RES

      Tak, bo o ile dobrze zrozumiałem będziesz miał 44 + 11 + 36.5 = 91.5

    4. Archis

      Archis

      Wydaje mi się, że moja złączka T2/canon ma 10mm grubości ale nigdzie nie znalazłem danych technicznych akurat tego parametru. Nie zmienia to faktu, że przy tych wartościach to i tak mieści się w zakresie VariLocka 46! Dziękuję zatem bardzo za pomoc! Oby niebo było dla Ciebie cały czas czyste! :) 

  7. Tak, niestety 1 sekunda już robi spore przerwy. Mam to samo u siebie w interwałometrze. Za każdym razem wychodzą mi przerwy. Na szczęście trzeba się mocno przyglądnąć żeby zauważyć. Zacne zdjęcie! Możesz jeszcze ewentualnie sprawdzić, czy przypadkiem nie miałeś w aparacie włączonej opcji redukcji szumu. Wtedy po każdej klatce przez chwilę robi się dodatkowa, która odejmuje ten szum co dodatkowo może wpłynąć na zwiększenie odstępów pomiędzy gwiazdkami.
  8. Witajcie. Powie mi ktoś z własnych doświadczeń jaki jest obecnie dojazd do nieistniejącej już wioski Jasiel? Planuję plenerową sesję DM podczas Majowego Nowiu i myślę tamtą lokację wybrać jako cel wypadu. Polecacie? Da się tam przetrwać noc bez obawy o życie lub zdrowie? A może poleci mi ktoś ciekawe ujęcie możliwe do zrealizowania w okolicy?

    1. Pokaż poprzednie komentarze  3 więcej
    2. Archis

      Archis

      A kto wie, może akurat będą lecieć w głośnikach. :)

    3. pguzik

      pguzik

      Tam jest rezerwat przyrody "Źródliska Jasiołki" i wjazdu samochodem nie ma. Jest tam pole namiotowe (bez prądu, łazienki itp. - tylko teren wydzielony na biwakowanie), ale od szlabanu do pola namiotowego trzeba iść kilka kilometrów. To jedno z dzikszych miejsc w Beskidzie Niskim. Nocą można tam usłyszeć wycie wilków, a podobno i niedźwiedź też się tam zapuszcza.

      Jeśli szukasz w Beskidzie Niskim dzikiego miejsca, w które da się dojechać samochodem, z dobrym południowym horyzontem, to jedź na południe od Jaślisk (Lipowiec/Czeremcha) - jeśli przez kilka dni nie będzie deszczu, to możesz dojechać do samej granicy polsko-słowackiej, na Przełęcz Beskid nad Czeremchą.

    4. Archis

      Archis

      I to jest całkiem fajna opcja. Nie skupiam się na Beskidzie Niskim, same Bieszczady też wchodzą grę. Więc jak ktoś ma jeszcze do polecenia fajną miejscówkę z ciekawą perspektywą na południe to proszę o polecenie. Im więcej opcji tym lepiej. :) Mam nadzieję, że to nie są tajemnice zawodowe. :P

  9. Super! Dziękuję Panowie za rady. Faktycznie, może czasami za bardzo się śpieszę. Tej nocy akurat realizowałem 3 tematy. Na LV mam 10krotne przybliżenie i nim się sugeruję ale do tej pory nie czekałem na ustabilizowanie się sprzętu. Spróbuję jeszcze fotkę przemaglować w innym programie. Może poprawi to efekt. Czy Registax poradzi sobie z już obrobionym zdjęciem, czy lepiej surowego Stacka wrzucić? Edit - Przepuściłem fotkę po stacku przez Registaxa i różnica niebo a ziemia... Tego mi właśnie było potrzeba. Chociaż fotka obrobiona już jest nie do od ratowania, tak każdą kolejną będę wyostrzał dodatkowo Registaxem!
  10. Stack jest z 27 klatek. Po 1/100 powinna być jeszcze sec. Ostatnio robiłem z 500 fotek i doradzono mi ograniczyć ilość. W tym wypadku miałem zrobionych 200 klatek ale z niewiadomego mi powodu każda kolejna była coraz bardziej rozmazana. Do wykorzystania nadało się ledwo 50 a w programie ograniczyłem jeszcze dp 50%. To jest crop z niepełnej klatki matrycy aps-c. Ostrość ustawiam manualnie pokrętłem mikroruchów na czuja. Przybliżam obraz na LV i poprawiam w razie czego. W tym wypadku jednak niektóre klatki wyszły mydlane. Nie wiem czy to od aparatu zależy czy seeingu. Fotkę robiłem koło 23:00 Zazwyczaj właśnie taki efekt uzyskuje. Lekko rozmyty... Stąd moje zastanowienie dlaczego nie udaje mi się zrobić ostrej fotki...
  11. 28.04 Też zapolowałem na naszego Munia. Canon 200D + Newton 150/750 Stack z 27x1/100 fotek, ISO100. Przepuszczone najpierw przez PIPP, złożone w Autostakkercie i podciągnięty lekko histogram w PSie. Wariant artystyczny. Wciąż mam problemy z wyciągnięciem prawidłowej ostrości. Ciekawe od czego to zależy.
  12. Super! Dzięki za poradę. Wypróbuję Sekatora Ciekawe co wyjdzie
  13. Ten tutorial to praktycznie znam na pamięć ale pominięta w nim została kwestia fotografii z prowadzeniem na montażu paralaktycznym, "bo to temat obszerny i zdecydowanie na osobny wpis" jak pisze Autor. Tu własnie pojawia się mój problem bo nigdzie nie mogę się doszukać tych osobnych wpisów. Czytałem trochę o Sequatorze ale zastanawiam się czy po prostu to nie jest uproszczony DSS a skoro i w Sequatorze wykorzystuje się Darki i Flaty, to w sumie nie powinno być problemu zestackować fotek w DSS. Jakie jest Wasze zdanie?
  14. Witajcie, Mam pytanie zgodne z tematem tego postu. Mianowicie w internecie jest wiele tutoriali jak fotografować astrokrajobrazy ze statywem ale ze świecą szukać opisu wykonywania astrokrajobrazu na montażu paralaktycznym. Chciałbym wykonać obiektywem szerokokątnym serię zdjęć DM ze śledzeniem i osobno bez ruch pierwszy plan z terenem. Całość obrobić i skleić. Pojawia się jednak tutaj seria pytań. Mam nadzieję, że ktoś udzieli mi na nie odpowiedzi. A więc: 1. Robię powiedzmy 5 zdjęć DM ze śledzeniem - jak i w czym je składam? Czy w takim wypadku ma zastosowanie DSS czy wystarczy PS? Jeśli PS to jaka funkcja odpowiada za scalanie fotek tego typu. 2. Czy należy wykonać klatki kalibracyjne jak przy fotografowaniu DSów? I jak je wykorzystać jeżeli do obróbki nie użyję DSSa? 3. Teren - jakiej metody użyć żeby usunąć rozmyte fragmenty terenu na fotce DM i wstawić nieruchomy teren? 4. Czy zdjęcie terenu lepiej zrobić jako pierwsze czy jako ostatnie? Mam zamiar zrobić dzisiaj pierwsze podejście do DM z wykorzystaniem paralaktyka, więc każda Wasza rada będzie dla mnie na wagę złota.
  15. Witajcie, czy ma ktoś kontakt z Panem Tomaszem z SerwisAstro.pl? Od ponad 2 tygodni próbuję się z Nim skontaktować ale bezskutecznie...

    1. Pokaż poprzednie komentarze  2 więcej
    2. Archis

      Archis

      Oj, smsy nie dochodzą... Czy jest jakaś inna opcja skontaktowania się z Panem Tomaszem? Czy pozostaje już tylko kontakt osobisty? 😕

    3. jolo

      jolo

      Pana Tomasza jeszcze dodatkowo zmogło choróbsko. A ponieważ sprawy astro ma głównie we własnych rękach, stąd opóźnienia :( 

    4. Archis

      Archis

      Oby szybko wrócił do zdrowia. :) W takim razie pozostaje jeszcze poczekać jakiś czas... 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy pliki cookies w Twoim systemie by zwęszyć funkcjonalność strony. Możesz przeczytać i zmienić ustawienia ciasteczek , lub możesz kontynuować, jeśli uznajesz stan obecny za satysfakcjonujący.

© Robert Twarogal, forumastronomiczne.pl (2010-2019)