Skocz do zawartości

Zmiany nachylenia osi ziemskiej ??


Milo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Sprawa jest taka że wczoraj obserwowałem księżyc i wydawał mi się "dziwny", nie w takiej pozycji co powinien. Takie miałem śmieszne "przeczucie". Dziś szperam w internecie i znalazłem coś takiego :

Nie wiem co o tym myśleć bo nie znam się na astronomii. Ale wy jesteście "obcykani" i zapewne po jednym żucie okiem będziecie mieli odpowiedź. Czy możecie mi wyjaśnić gdzie autor filmiku popełnił błąd ? A może ma rację ? Zaobserwowaliście "chłopaki" coś dziwnego na naszym nieboskłonie ostatnio ?

Uprzedzam że nie jestem teoretykiem spiskowym :) I dla tego gdy pozyskałem taką informację staram się ją zweryfikować.

Będę wdzięczny za waszą profesjonalną autopsję !

Dzięki !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matko, czego ci ludzie nie wymyślą :) Przebiegunowanie Ziemi...

Załączam dwa zrzuty fazy Księżyca. Nachylenie sierpa względem obserwatora zależy tu od godziny obserwacji. Program komputerowy pokazał Księżyc obserwowany w okolicy lokalnego południka (w tym układzie współrzędnych wprowadzona godzina wpływa tylko na wielkość fazy, a nie na pochylenie sierpa), a na żywo widać było Księżyc zachodzący. W dużym uproszczeniu - oświetlona część Księżyca zawsze zwrócona jest w kierunku Słońca.

W nocy polecam obserwację gwiazdozbiorów. Obecnie ładnie to widać na Orionie. Przechodząc przez południk (górując) Orion jest "pionowo", a chyląc się ku zachodowi, "kładzie" się na prawy bok.

post-42-137699799559_thumb.jpg

post-42-137699799568_thumb.jpg

www.astronoce.pl

Nieco na skróty: sites.google.com/view/astropolaris/

DO/GSO 8" Dob | Vanguard Endeavor 8x42 EDII

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach