Skocz do zawartości

Szyte na miarę astropudełko na Arduino


jolo

Rekomendowane odpowiedzi

Zdarza się, przypadkowe zwarcie, jakiś zabłąkany ładunek elektrostatyczny i jest po zabawie na szczęście nie są to wielkie pieniądze o wiele trudniej pogodzić się ze stratą czasu ..

APO TS 130/910;  ASI 290MM; okular Baader Scopos 30 mm 2",  ES 14mm,  ES 4,7 mm, EQ6-R Pro, Canon EOS RP, Jolo AstroHub 3.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Wszystkim !

Też miałem podobną sytuację. Gdy już wszystko było polutowane i działające, po kilku godzinach testów "pod obciążeniem", z Arduino dosłownie poszła chmura siwego dymu. I pierwsza myśl: czy nie "uwaliłem" konwertera Serial/USB i samego portu USB w laptopie ? Konwerter i port USB przeżyły, Arduino niestety nie i trzeba było kupić nowy...

"Kudi145" - masz na HDD w katalogu c:\ Users\...\Dokuments\Arduino\libraries\*.* wgrane potrzebne biblioteki do Arduino ? Trzeba też pamiętać o czasie kiedy zwolnić przycisk RESET na Arduino ( u Łukasza - Jolo - było ok. 2 s, u mnie ok. 5 do 6 s. ), chyba że stosujesz rozwiązanie przedstawione w #268 przez Jolo ( kondensatorek 100 nF ).

 

Pozdrawiam.

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Programatora nie potrzebujesz - podłączasz Arduino przez dołączony kabel do USB i programujesz z Arduino IDE do pobrania ze strony Arduino.

Buzzer - musisz zajrzeć do kodu do którego pinu jest przypisany i podpiąć go do tego pinu i do minusa zasilania. Jak będzie za głośny możesz szeregowo dać rezystor 33-100 omów.

jolo-astrojolo.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzięki uprzejmości i wielkiej pomocy keram167 jestem na finiszu mojego pudełka, dziś podłączyłem wszystko i nie działa czujnik temp i wilgotności, choć wcześniej wszystko było OK, czy jest sposób aby sprawdzić działanie czujnika ? Nie słychać też buzzera :(

Kilka fotek

24a32153c4f56bf149b090231366d9b8.jpg

5c77770bdcaf1068927907a60a277ed5.jpg

22e5d9247dd86a373eeeabaf02443a0e.jpg

b02406d3ef9d5b7ebc9bcf06303ea67d.jpg

Rafał

TS, SW, S-Big, Canon, Nikon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DHT ruszył, niestety buzer był podpięty odwrotnie i będzie go trzeba wymienić.

To już prawie koniec pracy nad pudełkiem, muszę jeszcze dokupić wtyki, znaleźć miejsce na czujnik temperatury i przykleić huba :D

A moje pudełeczko będzie wyglądać tak :

0f361290c2c9daca1305ae48ad91351e.jpg

c19958d18973358ec28e91281c7aab08.jpg

e2491ba6fd3a9c60c863ae6b72527c09.jpg

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

  • Like 5

TS, SW, S-Big, Canon, Nikon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Mały suplement do projektu płytki. Uprzedzam, że będzie długo, smutno i ... straszno.
Po dodaniu w oryginalnym sketchu od Jolo oprogramowania pod IR, mam taką sytuację, że 2 wyjścia PWM działają OK a trzecie, oznaczone jako AUX w okienku Jolofocusera, działa tylko dla nastawy 100% ( Print Screen1 ).
Dla pozostałych nastaw które są wprowadzane dla tego wyjścia czyli od 10% do 90% jest "cisza" i dołączony do

tego wyjścia testowy wentylatorek się nie kręci.

Jestem już pewny, że problem leży w bibliotece IRremoteInt.h, a konkretnie z Timerami w niej zaszytymi.

 

Porobiłem kilka prób z edycją samej biblioteki IRremoteInt.h.

Normalnie jest wyłączony TIMER1 a TIMER2 - włączony.
Wyłączyłem TIMER2 ( linia 70 ) i aktywowałem TIMER1 ( linia 69 ) i wtedy PWM AUX zaczął pracować w całym zakresie nastaw OK ( Print Screen2 ). Po chwilowej ( może 5 minutowej  ;) ) euforii dalsze testy i tu już jest nieciekawie. Przy tym ustawieniu Timerów, pozostałe dwa wyjścia PWM zaczęły działać TYLKO na 100% i o ile zmiana dla COOLER ze 100 na niższą wartość powoduje tylko wyłączenie testowego wentylatorka, to zmiana HEATER na niższą wartość to już "zwiecha" okienka Jolofocusera oraz Maxima tak, że tylko "Trzech Króli" ( CTRL+ALT+DELETE ), menedżer zadań, wyłączenie napięcia +12V zasilającego płytkę i wyciągnięcie kontrolera USB z laptopa pozwala uruchomić kolejną sesję.
Niestety nie daje się też wtedy otworzyć okienka z informacjami o szczegółach błędów.

 

Kontaktowałem się też z Łukaszem (Jolo). Poniżej jego odpowiedź:

 
"Tu możemy mieć też większy problem, bo z tego co czytałem to timery w arduino są przypisane tak:

 - timer 0 - piny 5 i 6

 - timer 1 - piny 9 i 10

 - timer 2 - piny 3 i 11

Czyli timer 2 obsługuje pin 11 ale także 3, a ten jest użyty u nas do ustawiania PWM na silniku krokowym. Możesz sprawdzić, ale w takim razie przy użyciu biblioteki IR remote zarówno wyjście AUX będzie działało w trybie ON/OFF, ale także jak w sterowniku ustawisz Duty cycle silnika na 99% to się wyłączy po prostu :(
Rozwiązaniem będzie przeprojektowanie połączeń niestety w układzie tak, żeby nie używać pinów 3 i 11.
Czyli np pin 9 do sterowania PWM silnikiem, a piny 5, 6 i 10 do sterowania wyjściami PWM.
Dodatkowo trzeba by pozmieniać piny sterujące układem L293D...."

 

Po wgraniu oryginalnego sketcha od Łukasza (Jolo) - bez IR - wszystko wraca do normy i wszystkie 3 wyjścia PWM działają OK.

 

Piszę o zaistniałej sytuacji z dwóch powodów:

1. jeśli ktoś z Kolegów chciałby zrobić płytkę według schematu którą przedstawiłem, to niestety przy obecnym układzie ścieżek jest alternatywa - albo wgrać oryginalny sketch od Jolo z działającymi wszystkimi wyjściami PWM albo sketch z dodanym sterowaniem IR od Kolegi stefanchm ( przy okazji dzięki za pomoc w tej sprawie ! ), ale z "niepełnosprawnym" wyjściem PWM AUX,

2. i chyba ważniejsza sprawa - może ktoś z Kolegów, bardziej obeznany z programowaniem, mógłby "coś" jeszcze doradzić, pomóc czy podsunąć jakiś pomysł w tym temacie. Chodzi oczywiście o rozwiązanie software-owe, bez ingerencji w układ ścieżek na płytce.

 

Pozdrawiam.

Marek

post-3828-0-71389100-1434881901_thumb.jp

post-3828-0-36443900-1434881917_thumb.jp

IRremote.zip

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wreszcie udało mi się wszystko uruchomić ,jeszcze tylko muszę zmienić Buzek na pięcio woltowy bo w sklepie mieli tylko 12-sto woltowy i jest strasznie cichy. A tak prezentuje się w całej okazałości db859768906bf9fce531499cb75a16b9.jpg4df8e1ff2f6900778a0ec4e35199ceae.jpg1e498600c06e5b01398a7d290af18def.jpg15780b2eb5fb6b9bfd14b9328b69271f.jpg

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

  • Like 5

TS, SW, S-Big, Canon, Nikon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie podziękowania należą się Markowi za wsparcie , to przede wszystkim dziki Niemu udało mi się dokończyć projekt. Teraz tylko ten buzerek wymienić i zabezpieczyć płytkę przed wilgocią.

Pozdrawiam Rafał

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

TS, SW, S-Big, Canon, Nikon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu wszystko działa, zmieniłem rezystor i wymieniłem buzer na 5V, niestety nie było do płytek więc kupiłem przykręcany, na szczęście mam sporo miejsca w pudełku więc się zmieścił :P

Zabezpieczyłem też płytkę, układy elektroniczne oraz styki i wyjścia lakierem do układów elektronicznych V-66 który ładnie zabezpieczył mi wszystko przed wilgocią i przepięciami .

 

Pozdrawiam  Rafał

  • Like 2

TS, SW, S-Big, Canon, Nikon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mały dodatek. Silniczek firmowy od zestawu Robofocusa jest unipolarny. Teoretycznie jak napisał Łukasz da się go wysterować. Niestety u mnie to nie zadziałało i chwilowo brak mi pomysłów.

Być może klony kompatibilne z robo ruszą. Fabryczny tylko burczał w czasie sterowania i nawet nie drgnął :(

Tak,Sbig,AP,SW....
http://www.astromarcin.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

A jednak....

A jednak ruszyło z natywnym robo :)

Dzięki nieocenionej pomocy Rafała udało się zlokalizować padnięty scalak który notabene psuł także ardu.

Poprawne testy udało się skompletować z rekomendowanmym silniczkiem. Teraz także z robo.

 

 

Pozdrawiam

Tak,Sbig,AP,SW....
http://www.astromarcin.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dodałem do postu http://www.forumastronomiczne.pl/index.php?/topic/6506-szyte-na-miare-astropudelko-na-arduino/?p=87701plik ze skeczem Arduino sketch buttons 2.5 - z dodaną obsługą przycisków do ręcznej zmiany położenia silnika. Domyślnie przyciski powinny być podłączone pomiędzy minus zasilania i piny A0 i A1 Arduino, ale można podpiąć pod inne wolne piny i zmienić odpowiednie linijki w pliku focuser.ino . Jeśli nasze przyciski będą kiepskie mechanicznie i urządzenie nie będzie płynnie zmieniało pozycji silnika pomiędzy styki przycisków można wlutować kondensator o wartości około 10nF. 

 

Arduino sketch buttons 2.5.zip

jolo-astrojolo.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ufff... "samoróbka" zawieszona na montażu...   :D

Trza się teraz brać za testy ASTROHUBA ver. 3.0 by Jolo...

 

Panie i Panowie, Ladys and "Gentemantels" 3majcie kciuki za powodzenie przy testach !!! 

I żeby po zakończeniu, wszyscy zainteresowani mieli tyle samo i w tym samym kolorze włosów na głowach ;) !

 

Pozdrawiam.

Marek.

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.

© Robert Twarogal * forumastronomiczne.pl * (2010-2023)