Skocz do zawartości

Szyte na miarę astropudełko na Arduino


jolo

Rekomendowane odpowiedzi

To mogło by być ciekawe ;)

Ale da się uniknąć (niestety?) przypisując różne kody do sterowania. W moim pilocie uniwersalnym jest możliwość wybierania około 200 różnych sekwencji no i można przypisywać różne przyciski. Ja wybrałem te do sterowania głośnością i zmianą kanałów.

ED 80, Celestron 8/1000, montaż Advance VX, NEQ6, ASI1600MC-Cool, ASI-120, Nikon D5300, QHY5v 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rozmawiałem z Marcinem i mówił, że faktycznie sterowanie przez IR jest rewelacyjne. Podpisuje się pod postem Marcina. Stefan kawał dobrej roboty. Oczywiście nie możemy zapomnieć o Łukaszu od którego to się wszystko zaczęło. Jeszcze raz Łukasz dzięki. Z niecierpliwością czekam na gotową skrzyneczkę Jolo AstroHub Twojego pomysłu.

  • Like 1
TAKAHASHI FSQ-106ED,  QHY 163M, QHY 163C, NEQ 6
SW 150/750, SW DOB 10, Platforma paralaktyczna
AstroWalker, SW Star Adventurer 2i
Canon 1100D, lornetka Nicon Action 10x50,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sterowanie ręczne Jolowego focusera pilotem IR(...)

 

Po uruchomieniu focusera bez kompa sterowanie działa prawidłowo, lecz inaczej niż z kompem. Jest to spowodowane tym, że nie zaciągnięte są, z wyjątkiem pozycji silnika, ustawienia z Jolowego sterownika ASCOM. Trzeba by je wpisać do pamięci Eprom Arduino, ale tu muszę jeszcze doczytać: po pierwsze czy się zmieszczą, po drugie jak to się robi. :-

Gratuluję zmontowania sterowania pilotem - nie mogę się doczekać jesiennego zlotu, żeby to zobaczyć w akcji. 

Co do zapamiętania ustawień w EEPROMie to masz jak najbardziej rację - to załatwi sprawę i też przy okazji będzie można dodać bezproblemowo sterowanie przyciskami. Pamięci nieulotnej jest wystarczająco dużo na zapamiętanie ustawień, ale nie mam niestety czasu, żeby rozbebeszyć moje pudełko i sprawdzić, czy bez podłączania do komputera poniższe rozwiązanie działa, ale opierałem się na stronce http://playground.arduino.cc/Code/EEPROMLoadAndSaveSettings gdzie wszystko ładnie opisali i w kodzie wymagane są takie zmiany:

 

 - pilk focuser.ino - deklaracja wersji konfiguracji, startu w pamięci oraz wartości domyślnych

// EEPROM addresses
#define FOCUSER_POS_START 900
#define CONFIG_VERSION "ls1"
#define CONFIG_START 800

struct {
 // This is for mere detection if they are your settings
  char version[4];
  
  int stepperSpeed; byte pwmRun; byte pwmStop; int acc; 
  byte buzzer; long maxPos; byte pwm1; byte pwm2; byte pwm3;
} ctx = {
  100, 100, 0, 500,
  1, 1000000, 0,0,0
};

 - plik serial.ino - zapisywanie konfiguracji po załadowaniu jej z portu szeregowego (dodane wywołania saveConfig() )

  switch(command.charAt(0)) {
    case '#': answer += DEVICE_RESPONSE; buzz(500, 1); break;
    case 'R': stepper.setAcceleration(ctx.acc); moveStepper(stringToLong(param)); break;
    case 'P': stepper.setCurrentPosition(stringToLong(param)); positionSaved = true; saveFocuserPos(stepper.currentPosition()); break;
    case 'p': answer += stepper.currentPosition(); break;
    case 'i': answer += (stepper.distanceToGo() != 0) ? "1" : "0"; break;
    case 'S': ctx.stepperSpeed = stringToNumber(param); stepper.setMaxSpeed(ctx.stepperSpeed); saveConfig(); break;
    case 's': answer += ctx.stepperSpeed; break;
    case 'V': ctx.acc = stringToNumber(param); saveConfig(); break;
    case 'v': answer += ctx.acc; break;
    case 'W': ctx.pwmRun = constrain(stringToNumber(param), 0, 100); saveConfig(); break;
    case 'w': answer += ctx.pwmRun; break;
    case 'Z': ctx.pwmStop = constrain(stringToNumber(param), 0, 100); saveConfig(); break;
    case 'z': answer += ctx.pwmStop; break;
    case 'H': stepper.stop(); break;
    case 'J': ctx.buzzer = stringToNumber(param); saveConfig(); break;
    case 'j': answer += ctx.buzzer; break;
    case 'X': ctx.maxPos = stringToLong(param); saveConfig(); break;
    case 'x': answer += ctx.maxPos; break;
    case 't': answer += printTemp(); break;
    case 'd': answer += sensor.dew; break;
    case 'h': answer += sensor.hum; break;
    case 'B': setPWM(param); saveConfig(); break;
    case 'b': answer += printPWM(param); break;
    case 'a': answer += readAnalogAvg(ADC_PIN, 3); break;
    case 'q': Serial.print(answer); answer = printMonitor(); break;
    
    default: answer += " error"; buzz(100, 3);
  }

 - plik stepper.ino - po włączeniu urządzenia załadowanie konfiguracji z EEPROM zamiast wartości domyślnych

void initializeStepper() {
  loadConfig();

(...)

 - plik utils.ino - na końcu dodanie metod do zapisu i odczytu konfiguracji z EEPROM

void loadConfig() {
  // To make sure there are settings, and they are YOURS!
  // If nothing is found it will use the default settings.
  if (EEPROM.read(CONFIG_START + 0) == CONFIG_VERSION[0] &&
      EEPROM.read(CONFIG_START + 1) == CONFIG_VERSION[1] &&
      EEPROM.read(CONFIG_START + 2) == CONFIG_VERSION[2])
    for (unsigned int t=0; t<sizeof(ctx); t++)
      *((char*)&ctx + t) = EEPROM.read(CONFIG_START + t);
}

void saveConfig() {
  for (unsigned int t=0; t<sizeof(ctx); t++)
    EEPROM.write(CONFIG_START + t, *((char*)&ctx + t));
}

Jak ktoś będzie miał siły i czas to może przetestować całość (łącznie ze zmianami do pilota IR) i dać znać. Ja w najbliższym czasie nie będę w stanie :( Przy okazji zapamiętane będą wartości na wyjściach PWM, a więc zawsze po włączeniu urządzenia bez komputera np moc grzania grzałek będzie utrzymana  - taki efekt uboczny :)

  • Like 1

jolo-astrojolo.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

........ taki efekt uboczny :)

Ten efekt to uświadomienie sobie, że kawał niemoty delikatnie pisząc jest ze mnie :-[  Nic nie rozumiem... idę spać z rozpaczy

Serdecznie pozdrawiam i kryształowego nieba życzę - Jacek  ?
TS T APO 90/600 z TSFLAT2 + Samyang 135 f2 ED z QHY183C + AS 60/240 z RC IMX290M + Canon 550D - sadzane na ZEQ25GT + Nikon 12x50 EX do podglądania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek, nie łam się - Ty potrafisz zrobić i rozumiesz inne rzeczy - ot chociażby ja siedziałem wczoraj pół wieczora nad kolimacją zwykłego newtona (Synty 8'') jakoś nigdy nie trafiało do mnie stwierdzenie "centralnych okręgów" a pojęcie krzywo i prosto jest czystą abstrakcją (jakoś widząc na jedno oko nie potrafię tego ocenić..) idę o zakład że dla Ciebie to góra 5 minut..

APO TS 130/910;  ASI 290MM; okular Baader Scopos 30 mm 2",  ES 14mm,  ES 4,7 mm, EQ6-R Pro, Canon EOS RP, Jolo AstroHub 3.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno nie byłem na forum, a tu takie nowinki  ;D

Jolo dzięki za instrukcje i dodatkowe wyjaśnienia. Spróbuję to dokończyć i przetestować, jednak dopiero po 10 maja. Dam znać jak się sprawdza.

ED 80, Celestron 8/1000, montaż Advance VX, NEQ6, ASI1600MC-Cool, ASI-120, Nikon D5300, QHY5v 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.
 
Jako że to mój pierwszy "oficjalny" post witam i chylę czoła przed wszystkimi Forumowiczami !
Zainteresował mnie temat astropudełka i też, wzorem innych Kolegów, postanowiłem spróbować sił w tym temacie. Jakoś udało mi się "coś" stworzyć a efekty przedstawiam do oceny na dołączonych fotkach.
W wielkim skrócie: prototyp płytki działa pod WIN 8.1 z wszystkimi funkcjami: pomiar temperatury i wilgotności, sterowanie 3 wyjściami PWM, skokowe i płynne sterowanie silnikiem krokowym ze sterowaniem na podczerwień ( pilot od ALFY A55 ) oraz możliwością sterowaniem po Wi-Fi za pomocą smartfona ( to już jako dodatkowy gadżet ;) ). Do tego dojdzie jeszcze możliwość podłączenia z płytki dodatkowych gniazd zewnętrznych: 4 gniazda +12V oraz 3 gniazda +5V ( w tym jedno na zasilenie hub-a Logilink ). Obecnie płytka zasilana jest z dedykowanego zasilacza o parametrach: +12V, 10 A ( zasilacz z XBOX ) oraz +5V, 3 A . Pozostało mi jeszcze zrobienie "opakowania" na płytkę i zamocowanie na montażu.
 
Mam nadzieję, że moje "wypociny" nie spotkają się z totalną krytyką :'( a wszelkie uwagi są pożądane i mile widziane !
 
Pozdrawiam i życzę Wszystkim przyjemnej niedzieli !
 
Marek.

 

post-1260-0-61385900-1430759451_thumb.jp

 

post-3828-0-49167000-1430651204_thumb.jp

 

post-3828-0-38610300-1430651227_thumb.jp

 

post-3828-0-08499400-1430651253_thumb.jp

 

post-3828-0-17355200-1430651294_thumb.jp

  • Like 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz,

 

Słowa uznania należą się przede wszystkim Tobie za to już zrobiłeś, robisz i mam nadzieję że dalej będziesz robił !!! Przy okazji jeszcze raz dzięki za pomoc przy temacie mojego A-BOX-a !

1. ZOTAC o którego pytasz to ZBOX PI321. Ma "toto" 4-ro rdzeniowy procek Z3735F (1,33GHz, turbo 1,83 GHZ), 2 GB RAM-u DDR3, "twardy dysk" 64 eMMC, 10,100 Mbps LAN na RJ45, WI-FI 802.11n i Bluetooth 4.0, czytnik kart micro SDHC i SDXC, wyjście pełnowymiarowe HDMI, 3 USB 2.0 ( szkoda, że nie 3.0 ), gniazdko zasilania +5V i włącznik zasilania. Wymiary: 115,5 x 66 x 19,2 mm. Nie ma zabudowanego wentylatora. Jest to taki średniej klasy tablet bez wyświetlacza ;). Dostarczony razem z angielską wersją WIN 8.1 którą bez problemu zmieniłem na wersję polską.

2. Mam wgrane na nim ASCOM 6.1, MaxIm DL 5.18, PHD2 oraz Twój driver do focusera i wszystko pracuje poprawnie. Jak widać nie mam podłączonego do niego żadnego monitora a uruchamianie i użytkowanie programów robię przez TeamViewer-a, z poziomu laptopa z WIN 7 PRO czy Galaxy S4 z Androidem 5.0.

Mam nadzieję, że Zotac da radę ale muszę go jeszcze "dotrzeć" ( może zrobię mu jakieś "crash testy" programowe ??? ). Nie testowałem na nim sterowania montażem po bluetooth-cie ( zabrakło czasu ) ale myślę że sobie poradzi.

3. Pewnie padnie też pytanie o cenę. Udało mi się go wyrwać na "znanym serwisie aukcyjnym" za 680 PLN. W naszych sklepach internetowych, ceny zaczynają się od ok. 1,1 kPLN w górę...

4. Jako ciekawostka odbiegająca od tematu: zainstalowałem testowo ASCOM-a, MaxIm-a i PHD2 na netbooku ASUS z ATOM-em 1,6 GHz i 1 GB RAM-u z WINDOWS 10 - też wszystko działało.

 

Pozdrawiam.

Marek

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio składałem "miniPC" wykorzystując płytę miniITX z Celeronem J1900 - taki większy brat tego Z3735F. Dodając RAM, dysk i jakąś ultra-małą obudowę da się zmieścić poniżej tysiąca. Dodatkowo więcej złączy. Jak ktoś chce jeszcze mniejsze to Chińczycy J1900 umieszczają na jeszcze mniejszych niestandardowych płytach.

Zestaw: RedCat 51, DK14, Omegon veTEC 432 M, QHY 174MM

https://rkblog.dev

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspaniała sprawa! Gratuluje! Spojrzałem i schemat i chyba znalazłem błąd: wyjście OUT odbiornika IRDA podpięte jest do portu 15 ARDUINO a następnie do GND tego samego czujnika oraz wejść MANUAL ..

APO TS 130/910;  ASI 290MM; okular Baader Scopos 30 mm 2",  ES 14mm,  ES 4,7 mm, EQ6-R Pro, Canon EOS RP, Jolo AstroHub 3.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację Pawcio ale spójrz na płytkę tam już jest dobrze i nie ma tego błędu.  ;)

Celestron C8-NGT 200/1000, Sky-Watcher Pro-series MAK 150/1800, Uniwersał 90/900,
lornetka TPL 20x80 GIANT,  30x60,   canon EOS 60D, ALccd 5,  Baader UHC-S; Baader O III
PTMA Katowice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację! Ale na schemat gdy jest załączony patrzę zawsze - tak z nawyku a na projekt płytki drukowanej spoglądam gdy sprawa "dojrzewa" do realizacji. Niemniej jednak jestem pod ogromnym wrażeniem tej wersji astropudełka i serdecznie gratuluję umiejętności i pomysłowości życząc Autorowi następnych pomysłów (a tak naprawdę nam wszystkim...) !

  • Like 2

APO TS 130/910;  ASI 290MM; okular Baader Scopos 30 mm 2",  ES 14mm,  ES 4,7 mm, EQ6-R Pro, Canon EOS RP, Jolo AstroHub 3.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to podałeś to zaraz porównałem płytkę drukowaną czy na niej też jest ten błąd i od razu zobaczyłem, że to tylko mała nieuwaga autora dotycząca samego schematu. Dobrze że jesteś wnikliwy ponieważ są wtedy widoczne błędy których nikt nie może uniknąć.  ;)

Przy okazji jakby ktoś sobie na podstawie samego schematu chciał to zbudować to by miał niezłe problemy.

  • Like 1

Celestron C8-NGT 200/1000, Sky-Watcher Pro-series MAK 150/1800, Uniwersał 90/900,
lornetka TPL 20x80 GIANT,  30x60,   canon EOS 60D, ALccd 5,  Baader UHC-S; Baader O III
PTMA Katowice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Cóż powiedzieć " Mea maxima culpa" - dobrowolnie poddaję się karze i proszę o łagodny wyrok Sądu Forumowego.

Pawcio, Fobek dzięki za czujność i za łagodne stwierdzenia cyt. " chyba znalazłem błąd" i "to tylko mała nieuwaga autora" - toż to z mojej strony "babol" na pół Galaktyki !

Podejrzewam co mogło się stać przyczyną tego błędu. Płytkę zrobiłem na podstawie schematu, który przed umieszczeniem na Forum chciałem JESZCZE wizualnie poprawić ( wyrównać położenie elementów, ścieżek, opisy itd. ). Prawdopodobnie wtedy, przy przesuwaniu ścieżek, punkt łączeniowy "przyssał" się automatycznie do ścieżki, łącząc ścieżkę GND z pinem 15 ARDUINO i spowodował to zamieszanie. Dołączam poprawiony schemat.

Niestety potwierdziły się dwie, stare prawdy:

1. "nie myli się tylko ten, kto nic nie robi" oraz

2. "lepsze jest wrogiem dobrego".

Dodatkowo i informacyjnie dla osób, które chciałyby wzorować na przedstawionym rozwiązaniu: 

1. Moduł ARDUINO mam włożony w podstawkę, która jest specjalnie spreparowana tj. ma wyciętą jedną część (fotka). Jest to zrobione po to, aby pod modułem mogły się zmieścić 3 rezystory. Nie stosować podstawek precyzyjnych, z okrągłymi otworami, bo nie mieszczą się w nich goldpiny, ( które mają przekrój kwadratowy ) lutowane do modułu ARDUINO. Usunięty "łącznik" w podstawce wyciąłem małą tarczką szlifierską (dremel). Nie próbowałem wycinać obcinaczkami czy innymi narzędziami tnącymi bo obawiałem się, że podstawka może pęknąć. 

2. Tranzystory mocy są przykręcone śrubkami M3 a nakrętki od strony druku mają jeszcze podkładki izolacyjne, tak aby uniemożliwić przypadkowy kontakt ze ścieżką masy.

3. Wyprowadzenie MANUAL i I2C nie były testowane !!! Te dwa jak i pozostałe nie wykorzystane w projekcie wyprowadzenia są zrobione "na wszelki wypadek". Dotyczy to też goldpinów na zasilaniu +12 i +5V - te mogą służyć np. jako piny pomiarowe napięcia.

 

Jak można usunąć plik .jpg z błędnym schematem ? Jeśli jest taka możliwość, to proszę o jego skasowanie, żeby nie wprowadzał zainteresowanych Kolegów w błąd !

Tak w ogóle to nie byłem przygotowany "mentalnie" na aż tak duże zainteresowanie tym tematem !

Jeśli będą jakieś pytania czy uwagi to proszę pisać, w miarę możliwości czasowych będę starał się odpowiadać.

 

Pozdrawiam.

Marek.

post-3828-0-66552100-1430756988_thumb.jp

post-3828-0-96845900-1430757217_thumb.jp

post-3828-0-79688600-1430757758_thumb.jp

  • Like 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, teraz jest pełna profeska- nie mam uwag! Swoją drogę w czym rysujesz schematy ? Ja już daawno wypadlem z obiegu, za dużo dłubania przy komputerach. Dziękujemy za teraz i prosimy o jeszcze :) Opowiedz jeszcze o kodzie źródłowym ...

APO TS 130/910;  ASI 290MM; okular Baader Scopos 30 mm 2",  ES 14mm,  ES 4,7 mm, EQ6-R Pro, Canon EOS RP, Jolo AstroHub 3.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie też wydaje się że już wszystko jest poprawne i mam nadzieję, że już nie ma jakiegokolwiek błędu.  ;) Tak przy okazji to trzeba się pilnować przy takich programach co lubią dodawać połączenia  ;)

Celestron C8-NGT 200/1000, Sky-Watcher Pro-series MAK 150/1800, Uniwersał 90/900,
lornetka TPL 20x80 GIANT,  30x60,   canon EOS 60D, ALccd 5,  Baader UHC-S; Baader O III
PTMA Katowice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna drobna uwaga: na schemacie rezystor R2, łączący nóżkę nr.1 +Vcc i nóżkę nr.2 OUT czujnika DHT22, ma wartość 4,7 k ohma a na widoku płytki z elementami ( ta zielona z obrysami elementów ) ten rezystor, pierwszy z góry pod modułem ARDUINO, ma wartość 10 k ohm. Nie jest to błąd lecz bardziej informacja, że ta wartość rezystancji nie jest krytyczna i wszystkie wartości z przedziału 4,7k do 10 k ohma są prawidłowe. Łukasz ( jolo ) na swoim schemacie ma podaną wartość 4,7 k. Ja sprawdzałem i z 4,7 k i z 10 k ( taką wartość zaleca producent DHT22 ) i nie było żadnych problemów. Fizycznie mam wlutowane 10 k, bo taki akurat miałem pod ręką ;).

Schemat robiony pod sPlan 7.0, płytka pod Sprint-Layot 6.0.

Taka mała dygresja...Pawcio pisze cyt. "Ja już daawno wypadłem z obiegu..." - Koledzy wierzcie lub nie, ale ostatni schemat i płytkę projektowałem chyba z ...20, 22 lata temu, jeszcze pod DOS-owym programem TANGO ( płytka ) a schemat pod OrCad-em 4.3 - czy ktoś z Kolegów słyszał o takich programach ;D ???

Tak więc proszę o wyrozumiałość - dla mnie też to swego rodzaju "powrót do przeszłości" i nauka na nowo.

 

Pozdrawiam.

Marek.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszał, słyszał :) Programy typu OrCad wyznaczyły drogę rozwoju dla tego typu programów .. Ech stare czasy jak sobie przypomnę moją pracę dyplomową napisaną na Atari (zapisywaną na kasecie) a drukowaną na drukarce igłowej ... łezka w oku się kręci a teraz byle gierka ma 30GB :) No nic bo off-top się robi. Marek, tym bardziej należą Ci się słowa uznania ! Kod źródłowy arduino pisałeś sam ? Pytam się bo tez się przymierzam do poważniejszej nauki arduino ale na razie praca,praca a jak się trafi okazja to wolę wyjść z teleskopem ale ... jeszcze mu pokażę (tylko platforma równikowa woła o napęd, w sumie wszystko jest "logika" została a wymyśliłem sobie, że na tym poduczę się arduino uno - trzeba zrobić sterowanie silnikiem krokowym prze easy driver, obsługę klawiszy lub irda do zmiany i zapisania szybkości itp) Jeszcze raz gratuluję projektu!

  • Like 1

APO TS 130/910;  ASI 290MM; okular Baader Scopos 30 mm 2",  ES 14mm,  ES 4,7 mm, EQ6-R Pro, Canon EOS RP, Jolo AstroHub 3.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawcio,

Kod do ARDUINO jest kompilacją tego co przedstawili w tym wątku Koledzy: jolo oraz stefanchm. Ja tylko zebrałem to razem i wgrałem. Samodzielnie pisanie programów jeszcze jest dla mnie dużym problemem a jednocześnie sporym wyzwaniem - po prostu "cienki Bolek" ze mnie i już. Niestety, jednostka chorobowa zwana - "brak czasu" - też skutecznie uniemożliwia mi naukę programowania...

Wracając do spraw technicznych: w którymś z postów Łukasz pisał, że przycisk RESET na Arduino trzeba puścić po ok. 2 sek. po pojawieniu się napisu " Binary sketch size ..." U mnie ten czas jest w okolicy 5 do 6 sekund. Jak widać czas RESETU może być różny i chyba trzeba go dobierać indywidualnie. Żeby do tego dojść, straciłem połowę sobotniego popołudnia ale się tak zawziąłem, aż w końcu udało się program wgrać.

Cieszyłem się wtedy jak" żaba w deszcz", że jednak dałem radę a poza tym strasznie nie cierpię gdy "struktura elektroniczna" ( tutaj ARDUINO ) bierze przewagę nad "strukturą biologiczną" czyli mną.

Jestem pewny, że i Twój projekt zostanie w pełni zrealizowany i jest to tylko i wyłącznie kwestia czasu, bo doświadczenia na pewno Ci nie brakuje ! Trzymam kciuki !

 

Pozdrawiam.

Marek.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

Wracając do spraw technicznych: w którymś z postów Łukasz pisał, że przycisk RESET na Arduino trzeba puścić po ok. 2 sek. po pojawieniu się napisu " Binary sketch size ..." U mnie ten czas jest w okolicy 5 do 6 sekund. Jak widać czas RESETU może być różny i chyba trzeba go dobierać indywidualnie. Żeby do tego dojść, straciłem połowę sobotniego popołudnia ale się tak zawziąłem, aż w końcu udało się program wgrać.

Cieszyłem się wtedy jak" żaba w deszcz", że jednak dałem radę a poza tym strasznie nie cierpię gdy "struktura elektroniczna" ( tutaj ARDUINO ) bierze przewagę nad "strukturą biologiczną" czyli mną.(...)

 

Nie wiem czy o tym pisałem, ale jeśli używacie konwertera USB-RS232 z wyjściem DTR to wystarczy to wyjście szeregowo połączyć kondensatorem 100nF z wejściem RESET Arduino i to załatwi sprawę resetowania do bootloadera podczas wgrywania kodu.

  • Like 2

jolo-astrojolo.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

U mnie niestety nie da się nic wgrać, próbowałem wszystkiego i nic, dodatkowo grzeje się procesor w arduino aż parzy, zwarcia nie ma bo sprawdzałem kilkakrotnie, obawiam się że arduino padło choć obie diody świecą, trzeba zamówić kolejne :(

TS, SW, S-Big, Canon, Nikon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Marcina po podłączeniu zestawu też się bardzo grzał Arduino. I się okazało, że był kopnięty. Po wymianie śmigał aż miło.

TAKAHASHI FSQ-106ED,  QHY 163M, QHY 163C, NEQ 6
SW 150/750, SW DOB 10, Platforma paralaktyczna
AstroWalker, SW Star Adventurer 2i
Canon 1100D, lornetka Nicon Action 10x50,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.

© Robert Twarogal * forumastronomiczne.pl * (2010-2023)