Skocz do zawartości

Filtr słoneczny do Synty 8


Rekomendowane odpowiedzi

Czy może ktoś polecić jakiś dobry filtr słoneczny do Synty 8 ? Szukam w Google i sklepach i nie bardzo udaje mi się odnaleźć filtr na dobsona w rozsądnych pieniądzach. 

Jeszcze nadmienię że jestem bardzo początkującym właścicielem teleskopu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na astroshop.pl jest chyba dostępna folia Baadera ND5, tylko musiałbyś dokupić lub zrobić oprawę.

Takie w solidnej oprawie są niestety drogie. Rozsądne pieniądze w astro to marzenie ściętej głowy.

www.astronoce.pl

Nieco na skróty: sites.google.com/view/astropolaris/

DO/GSO 8" Dob | Vanguard Endeavor 8x42 EDII

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Koszy89 napisał:

ponadto warto dodać ,że nie musisz a nawet nie warto robic pełno aperturowego  filtra

Czemu nie warto? Ostatnio sam coraz częściej myślę, żeby w końcu zacząć obserwować trochę Słońce przez mój teleskop i z tego, co zdążyłem wyczytać, podobno właśnie warto. Tylko ja mam ten kłopot, że chyba ciężko będzie dorwać folię na 12".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Majac 12 " wyjdzie Ci juz niezła srednica otworu pozaosiowego omijajacego LW i pająka i w tym kierunku bym szedł. Bez obstrukcyjny uklad powinien jednak miec wyzszy kontrast.

A dlaczego nie warto , nie mam na poparcie nic wiecej poza wlasnymi przemysleniami i obserwcją faktu (a obserwuje słoneczko chętnie )ze za dnia jest jeszcze gorzej z dobrym seeingiem niz w nocy a jak wiadomo wieksza apertura na seeing wrazliwsza jest.

Ponadto na co nam na Słońce tyle apertury ? O swiatlo nie walczymy jak w przypadku DS, zaś rozdzielczość , slonce samo w sobie to duzy obiekt kątowo, plamy sloneczne o ktore nam chodzi to nie drobne struktury np Jowisza no i wraca tez sprawa seeingu bo co po zdolnosci rozdzielczej poniżej sekundy łuku gdy seeing "puszcza " 2 sekundy ?