Skocz do zawartości

Co mam kupić?


borek2008

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

MAM OGROMNĄ prośbę. Doradźcie mi, jaki teleskop mam sobie kupić. Czytając ten poradnik > http://www.teleskopy.pl/zanimkupiszteleskop.html  < , przedstawię wam moją sytuację. Mam  24 lat - student Ekonomii, kompletnie nie znam się na teleskopach, w sumie na astronomii także( Jedynie kojarzę nasz Układ planetarny, duży wóz itp. ;d ). Lecz  od dzieciństwa co pewien czas mam olbrzymią ochotę zajrzeć w Niebo i dlatego zdecydowałem , iż muszę sobie sprawić taki sprzęt. Mieszkam w małym gminnym miasteczku na Pojezierzu Kujawskim, oddalonym od dużego miasta  o ok. 30 km . Jestem prawie pewny, że nie będę go wywoził  poza obszar mojego zabudowania.  Ale mam dużą działkę z dosyć dużym ogrodem , więc przypuszczam , że będę go czasami przenosił. Jeśli chodzi o światło ? moja miejscowość to praktycznie jedno wielkie skrzyżowanie , dlatego obok mojego domu jest kilka lamp przydrożnych, więc z światłem chyba nie będzie problemu. Zimą bądź niekiedy latem idealnie widać najjaśniejsze gwiazdy z tzw. ?drogą mleczną? włącznie. Interesują mnie głównie komety, galaktyki  i kolorowe ;d mgławice. Oczywiście planetami nie pogardzę. Zgadzam osobiście się z poradą ze strony internetowej, że trzeba stawiać jakość obrazu przy wybieraniu sprzętu, ponieważ dosyć słabej jakości obrazy mogą mnie zniechęcić do rozwijania tej pasji. Wyczytałem, że potrzebne jest dobrej jakości wyposażenie( okulary , itp.), więc w waszych propozycjach chciałbym aby było to wszystko już zawarte aby zawierało to idealną całość. Mam zamiar wydać na ten sprzęt max ok. 1500 zł . Lornetki z góry odrzucam, chyba że stosunkowo  tania będzie zawarta w wyposażeniu teleskopu. Jeśli chodzi o fotografie ? nie podjąłem jeszcze decyzji ?,boję się, że na aparat może zabraknąć mi kasy.  Mam nadzieję, że sprzęt pozwoli mi się radować astronomią na kilka długich lat. Liczę, że dosyć poważnie i odpowiedzialnie podejdziecie do mojej prośby. Z góry dziękuję z