Skocz do zawartości

Dylemat nad dwoma reflektorami


Rekomendowane odpowiedzi

Jest to mój pierwszy post i nie ostatni na tym forum dlatego witam was bardzo serdecznie. :p

 

Mam dylemat nad kupnem jednego z dwóch teleskopów które spełniają moje wymogi i oczekiwania.

 

BKP15075EQ3

 

http://deltaoptical.pl/blizej_nieba/teleskop-sky-watcher-synta-bkp15075eq3-2,d699.html

 

oraz

 

BKP2001EQ5

 

http://deltaoptical.pl/teleskop-sky-watcher-synta-bkp2001eq5,d708.html

 

Pewnie powiecie, że wybór jest oczywisty i jest to drugi teleskop, też się z tym zgadzam, montaż paralaktyczny Q5, większe zwierciadło, dłuższa ogniskowa, jest o wiele lepszy do fotografii, ogólnie jego możliwości są większe od pierwszego.

Jedynie co mnie boli to różnica cen, to aż 1200 zł, i tu jest problem. Jestem początkującym "Astronomem" jeśli mogę tak to nazwać. 

Czy obraz z teleskopu pierwszego i drugiego różnią się bardzo od siebie, czy nie za bardzo?

Lepiej przemęczyć się, wydać więcej i mieć lepszy sprzęt, czy lepiej będzie kupić tańszy i nauczyć się obsługi teleskopów na łatwiejszym sprzęcie?

Boje się tego że po dłuższym czasie będę chciał więcej zobaczyć, a zebranie sumy na lepszy teleskop z moim wiekiem będzie nie lada wyzwaniem. 

 

Chciałbym jeszcze dodać, że mam 16 lat i taka suma pieniędzy jest dla mnie duża, już zaoszczędziłem 1200 zł  a jedynym zarobkiem dla mnie jest zbieranie owoców dla pracodawcy (Truskawki, wiśnie, maliny), a to dosyć ciężka robota. Jeśli chodzi o moje wtajemniczenie w świat Astronomii, moim zdaniem posiadam raczej dużą wiedzę o naszym wszechświecie, interesuję się tym już od 8 lat, zaczęło się to oczywiście od filmów dokumentalnych a od jakiegoś czasu czytam rożne książki o tejże tematyce. Myślę że nie zrezygnuję z tej pasji, zawsze chciałem mieć teleskop, za jakiś czas będę w stanie spełnić te marzenie i samemu na własne oczy zobaczyć piękno naszego cudownego wszechświata. 

 

Pozdrawiam

 

 

 

 

 

Mój sprzęt do obserwacji: