Skocz do zawartości

Składanie materiału z Canona


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich.

 

Pytanie kieruję głównie do Canonowców. Ostatecznie chcę rozwiązać problem fałszywych kolorów na foto. Powiedzcie mi Panowie w jaki sposób składacie pojedyncze klatki z Canona. Chodzi mi głównie o to czy konwertujecie do tiff? Jeżeli tak to czy konwertujecie wszystko? Lighty, darki, flaty, biasy? Jeżeli tak to czy przy przekształcaniu plików w CAMERA RAW bawicie się suwakami w celu ustawienia odpowiedniego histogramu? Ja już po prostu nie wiem co robię źle. Za każdym razem na fotkach wyłazi mi karmazynowy zafarb. (dominuje) Ciężko jest go  później wypierdzielić z gwiazdek.

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i zapraszam do dyskusji.

 

pzdr

Szymon

 

Edytowane przez szdom1

Baner III.jpg

Wizual: Skymaster 15x70, SYNTA 10"
Foto: SW 150/750+ATIK 383l, guide: SW 80/400+QHY5, na montażu: HEQ5
Foto: TS 130/910+ATIK 383l, guide: SW 80/400+QHY5, na montażu EQ6
Szybka pomoc 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz pojedyncze klatki z silną dominantą, to można je wywołać do tiffów z wstępnie zrobionym balansem kolorów, ale nie zrobisz już potem kalibracji. Ewentualnie spróbuj inny program do stackowania, np. IRIS, który całkiem fajnie wywala szum.

  • Like 2

HEQ5, TSAPO65Q + Canon EOS 450D hypermod, SK804A + Orion SSAG, DO Titanium 9x63

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw balans bieli na białą kartkę w świetle dnia. Tylko nie w słońcu.

Ja tak mam ustawiony w dwóch canonach i nie mam żadnej dominanty.

A Canonka masz modyfikowanego? Zresztą to chyba nie ma wpływu?

A składasz tiff czy cr2? Pytam bo nadal nie dostałem odp na nurtujące mnie pytanie. Czy robić balans kolorów już w CAMERA RAW.

Baner III.jpg

Wizual: Skymaster 15x70, SYNTA 10"
Foto: SW 150/750+ATIK 383l, guide: SW 80/400+QHY5, na montażu: HEQ5
Foto: TS 130/910+ATIK 383l, guide: SW 80/400+QHY5, na montażu EQ6
Szybka pomoc 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając Lighty, darki, biasy, flaty - wszystko składamy i kalibrujemy na RAW-ach. 

Nie skalibrujesz z dobrym efektem materiału po debajeryzacji. 

Resztę balansu robisz na stacku.

 

Atik 383L+, 314E, Eos 600D, CT8, Canon EF-S 55-250, Canon EF-S 18-55 + 2 lewe ręce ? 

Banero_A_clone.png 2023-02-26_181337c.png.df966a0f5aaffa755988448a083ffa7e.png RazorbackRustTributeLg_clone.png   

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szymek - czy Tobie o taki ,,zafarb" chodzi ??? To RAW z modyfikowanej 350D Nie dotknięty.

l_2012-04-28_21-39-56_muniek_0233_iso400

Edytowane przez JacekE

Serdecznie pozdrawiam i kryształowego nieba życzę - Jacek  ?
TS T APO 90/600 z TSFLAT2 + Samyang 135 f2 ED z QHY183C + AS 60/240 z RC IMX290M + Canon 550D - sadzane na ZEQ25GT + Nikon 12x50 EX do podglądania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie Jacku. Po zbalansowaniu koloru przy wyciąganiu gwiazdek te, które powinny być niebieskie robią się karmazynowe. Już któryś raz tak mam. Zresztą pamiętasz moją galaktykę Słonecznik. Też miał taki zafarb karmazynowy.

Baner III.jpg

Wizual: Skymaster 15x70, SYNTA 10"
Foto: SW 150/750+ATIK 383l, guide: SW 80/400+QHY5, na montażu: HEQ5
Foto: TS 130/910+ATIK 383l, guide: SW 80/400+QHY5, na montażu EQ6
Szybka pomoc 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A Canonka masz modyfikowanego? Zresztą to chyba nie ma wpływu?

A składasz tiff czy cr2? Pytam bo nadal nie dostałem odp na nurtujące mnie pytanie. Czy robić balans kolorów już w CAMERA RAW.

Mam Canona mod, drugiego po debayeryzacji. Balans bieli mam ustawiony jak pisałem wyżej.

Materiał składam w Maximie. Uważam ze jest lepszy od DSSa.

Alien po czym wnioskujesz że canona po debayeryzacji nie zbalansujesz ? U mnie białe jest białe, a ustawiony mam na kolor, nie BW :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie dwie sesji robiłem właśnie tak jak piszesz. W Canonku zrobiłem balans na białej kartce. Do tej pory miałem ustawione na AWB. No i jest zdecydowanie lepiej.

  • Like 1

Baner III.jpg

Wizual: Skymaster 15x70, SYNTA 10"
Foto: SW 150/750+ATIK 383l, guide: SW 80/400+QHY5, na montażu: HEQ5
Foto: TS 130/910+ATIK 383l, guide: SW 80/400+QHY5, na montażu EQ6
Szybka pomoc 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam, i to co Zółtodziób robi najlepiej, czyli zadaje pytania ( i to nie zawsze)?

Na jakim etapie składania stackow ustawiać balans bieli? 

Czy robiąc to w taki sposób - wrzucam zdjecia do DPP zaznaczam wszystkie, hurtem ustawiam balans bieli, zapisuje w TFFie, wrzucam do DSS, robię to nazwijmy to w sposób dostateczny?

Chodzi mi głównie o zdjęcia Księżyca i szerokich kadrów ze statywu, robionych canonem.

Nikon Action EX 10x50 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mojemu to balans bieli powinieneś ustawić na aparacie przed rozpoczęciem sesji. Po złożeniu materiału do kupy na gotowym stacku kalibrujesz kolorki i powinno być ok. 

Baner III.jpg

Wizual: Skymaster 15x70, SYNTA 10"
Foto: SW 150/750+ATIK 383l, guide: SW 80/400+QHY5, na montażu: HEQ5
Foto: TS 130/910+ATIK 383l, guide: SW 80/400+QHY5, na montażu EQ6
Szybka pomoc 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zagadza się, tylko zebrałem trochę materiału Ksieżyca i się okazało, że wyszedł strasznie zimny. Chciałem trochę poćwiczyć nad tym co mam, a nie wiadomo kiedy mi się uda następnym razem focić. Przy kolejnej próbie już mniej więcej wiem, jak ustawić z aparatu, żeby było lepiej.  

Nikon Action EX 10x50 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczak - fotografowałem Canonkiem chyba z półtora roku ale ustawianie balansu bieli do astrofotek?????
Ekspert to ja żaden ale tu chyba ISO, czas i ewentualnie (zależy co focimy) filtr ważny....

Serdecznie pozdrawiam i kryształowego nieba życzę - Jacek  ?
TS T APO 90/600 z TSFLAT2 + Samyang 135 f2 ED z QHY183C + AS 60/240 z RC IMX290M + Canon 550D - sadzane na ZEQ25GT + Nikon 12x50 EX do podglądania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli robisz .jpg to balans bieli ma znaczenie bo jest zapisywany w pliku. Ale w astro używamy raczej RAW, czyli surowego obrazu, w tym wypadku nie ma znaczenia jaki balans jest ustawiony na body. 
Co to Księżyca, to do ukazania w tradycyjny sposób (bez kolorów) zwykle przekształcam obraz na b/w. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, trochę nie łapię. Mam pliki Cr2- kompresuje je do TIFF, bo inaczej mi DSS wypluwa, balans bieli caly czas sie ciągnie za fotką. Stackuje, wrzucam do gimpa, krece poziomami i krzywą. Balans nadal się ciągnie. Czy dobrze rozumiem, że na tym etapiem mam w wyłączyć kolory w gimpie. Tam jest chyba taka opcja kolory - desaturacja

Nikon Action EX 10x50 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co robiłem przed obróbką to zamiana Rawów na Tiffy. Inaczej nie mogłem sobie z kolorami poradzić.

Baner III.jpg

Wizual: Skymaster 15x70, SYNTA 10"
Foto: SW 150/750+ATIK 383l, guide: SW 80/400+QHY5, na montażu: HEQ5
Foto: TS 130/910+ATIK 383l, guide: SW 80/400+QHY5, na montażu EQ6
Szybka pomoc 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, szdom1 napisał:

Pierwsze co robiłem przed obróbką to zamiana Rawów na Tiffy. Inaczej nie mogłem sobie z kolorami poradzić.

Przeca jak masz PSska to po kliknięciuna plik otwiera Ci się w nim RAW z Canonka czy NEW z Nikonka (o pojedynczej klatce piszę) - robisz z nią co chcesz a po robocie zapisujesz w jakim chcesz formacie.
A kolorki w levelsach wyrównasz, zbalansujesz jak chcesz.

Serdecznie pozdrawiam i kryształowego nieba życzę - Jacek  ?
TS T APO 90/600 z TSFLAT2 + Samyang 135 f2 ED z QHY183C + AS 60/240 z RC IMX290M + Canon 550D - sadzane na ZEQ25GT + Nikon 12x50 EX do podglądania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek, wiem. Pamiętam jednak moją obróbkę z Canona. Składałem klatki w DSS i kiedy robiłem to na RAWach to przy dalszej obróbce już stacka w PSie nie mogłem poradzić sobie z kolorami. Ktoś na FA zaproponował mi to, ażeby przed stackowaniem przekonwertować RAWy na TIFFy. Od wtedy jak ręką odjął. Nie było problemów z kolorami. :) 

Baner III.jpg

Wizual: Skymaster 15x70, SYNTA 10"
Foto: SW 150/750+ATIK 383l, guide: SW 80/400+QHY5, na montażu: HEQ5
Foto: TS 130/910+ATIK 383l, guide: SW 80/400+QHY5, na montażu EQ6
Szybka pomoc 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od początku popełniałem ten błąd, że RAW na TIFF i do stackowania ponieważ gdzieś tak przeczytałem najprawodpodobniej. Stąd nieporozumienia. Braki w podstawowej wiedzy wyłażą. Panowie, wybaczcie, ale gdybym to wiedział, to bym nie pytał. Wiem, że macie ze mną przechlapane, ale na pocieszenie powiem tak, ja też nie mam łatwo. Wrzućcie sobie 200 TIFFów do stacowania to zobaczycie. Komputer to cały dzień wył na pół domu, a rezultat i tak był opłakany. :):):)

Nikon Action EX 10x50 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Balans bieli jest zapisany również w pliku raw, tzn są tam surowe dane o obrazie plus info o balansie (oraz wielu innych rzeczach, jak sposób debayeryzacji i odszumianie chociażby). "Wywoływanie" pliku raw, które jest konieczną operacją (i np DSS robi ja "w locie), polega na zaaplikowaniu tych dodatkowych informacji do surowego obrazu i przekształcenia w "normalne" zdjęcie. To w czasie wywołania robiona jest debayeryzacja i uwzględniany balans bieli. Przeglądarki zdjęć, które po prostu wyświetlają rawy, również robią operację ich wywołania w locie, bo inaczej pliku nie da się wyświetlić.

Plik raw daje oczywiście możliwość zmiany tych dodatkowych danych, jak balans bieli. Czyli zapisane jest to, co w aparacie, ale na pc zawsze możemy tym dowolnie manipulować. Czyli możemy albo ustawić poprawny balans w korpusie, albo zrobić to już na pc. Teoretycznie to wygląda prosto, ale w praktyce wszystko zależy od użytych programów i w efekcie często robi się niemałe zamieszanie z dziwacznymi kolorami...

  • Like 1

SW 200/1000, TSAPO65Q, NEQ6 Pro SynScan, iOptron CEM25EC, Atik 383L+, ASI1600MMC, PG Chameleon3, MPCC, IDAS LPS P2, Nagler 9mm, Powermate 2,5x, Nikon D80, D7500, D750, Samyang 135

Szukasz darmowej wersji PixInsigt LE? Zgłoś się na PW!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, pietroo napisał:

Zagadza się, tylko zebrałem trochę materiału Ksieżyca i się okazało, że wyszedł strasznie zimny. Chciałem trochę poćwiczyć nad tym co mam, a nie wiadomo kiedy mi się uda następnym razem focić. Przy kolejnej próbie już mniej więcej wiem, jak ustawić z aparatu, żeby było lepiej.  

Zimny to znaczy? Normalnie jest czarno-biały.

Atik 383L+, 314E, Eos 600D, CT8, Canon EF-S 55-250, Canon EF-S 18-55 + 2 lewe ręce ? 

Banero_A_clone.png 2023-02-26_181337c.png.df966a0f5aaffa755988448a083ffa7e.png RazorbackRustTributeLg_clone.png   

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.

© Robert Twarogal * forumastronomiczne.pl * (2010-2023)