Skocz do zawartości

Czy astronomia jest dla mnie?


dav1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Potrzebuję Waszej pomocy aby trochę się zapoznać  z astronomią.

Najpierw trochę o mnie:
Od pewnego czasu poszukuje ciekawego (dość subiektywne:) ) i ambitnego zajęcia, które niekoniecznie musi wiązać się z zarobkiem. Zastanawiałem się już nad wieloma zajęciami/zawodami, ale to jest mój pierwszy raz gdy czuję że to naprawde może być "to" i dlatego pierwszy raz proszę kogokolwiek o pomoc na forum.

Mam 26 lat, ostatnio uczyłem się matematyki gdy kończyłem liceum, chociaż pracuję w branży finansowo-ubezpieczeniowej takze mam trochę z nią kontaktu na codzień. Zależy mi aby moje zajęcie/hobby miało jakąś "wyższą" wartość, dlatego nie interesuje mnie bycie menadżerem firmy której celem jest tylko zarobek lub zbieranie zegarków. Uważam matematyke i fizykę za najbardziej prestiżowe nauki i żaluję ze nie studiowałem w tym kierunku, ani że nie mam większego zapału do tego teraz. Nie oznacza to że chcę unikać matematyki za wszelką cenę, jednak wolałbym abym nie musiał poświęcać jednego roku na jej naukę po to by rozpocząć przygodę z np. astronomią. 

W związku z tym mam następujące pytania.
1. Czy aby zajmować się astronomią muszę mieć solidne podstawy z matematyki/fizyki?
2. Jaki procent astronomi to matematyka (10%, 50%?) 
3. Czy to prawda że amatorzy mogą wnieść wkład do tej nauki jak do żadnej innej, czy jednak muszę myśleć o profesjonalnej karierze aby moje zajęcie miało jakieś znaczenie nie tylko dla mnie?

Na narazie to tyle. Być może dopiszę jakieś pytania poźniej. Ewentualnie Wy możecie zadać mi pytania pomocnicze.

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Dawid

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwierzysz...że Mimo, że prowadzę Forum astronomiczne jestem zwykłym humanistą, a matematykę i fizykę ( w znaczeniu astronomicznym)  znam na tyle na ile jest mi to potrzebne, do uprawiania hobby.