Skocz do zawartości

Zakup pierwszego teleskopu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W zasadzie od dziecka interesuje się astronomią, przeglądam zdjęcia, czytam artykuły, i ostatnio pomyślałem sobie że skoro niedługo stuknie mi 40stka to może czas spełnić moje małe marzenie i moc samemu "przeglądać niebo". Mieszkam w Bydgoszczy, na obrzeżach, (trochę świateł jest ale nie tyle co w centrum miasta), posiadamy samochód i lubimy czasem wyjechać za miasto, z racji że mam półtora roczne dziecko to ostatnio mniej wyjazdów ale niedługo się to zmieni, wróci do tego co było. Więc póki co byłoby ok 90% obserwacji balkonowej i 10% z wyjazdów za miasto, z czasem te proporcje będą się wyrównywać. Mój budżet to ok 3000 plus z czasem dokupywanie akcesorii. Trochę już przeglądałem forum i moje typy to albo gso 10" dobson albo mak 127, nie znam się na szczegółach, a wiem że te modele mają jeszcze różne wersje i dlatego pytanie do Was. Na podstawie tego co napisałem co byście mi polecili? 

 

Pozdrawiam i czekam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duże gabaryty teleskopu mi nie przeszkadzają, auto też jest spore więc z transportem nie będzie problemu. Pytanie jak duże będą różnice w stosunku do mak 127? Wiem tylko ogólnie że mak 127 nadaje się bardziej do obserwacji planet, słońca i Naszego księżyca, a gso 10" "widzi więcej" w odległej przestrzeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wizualu 10" da sporo jaśniejszy obraz od maczka. Średnicy nie oszukasz. Im więcej światła tym więcej potencjalnie możesz zobaczyć. Wychodzi to zwłaszcza w DSach. Jeśli myślisz o czymś więcej niż planety i nie straszne Ci gabaryty i waga dobsona to brałbym go. Pod ciemnym niebem będzie naprawdę fajnie. Ja jestem na początku astro drogi i nie jestem wyrocznią. Bawiłem się makiem i 10" reflektor robi różnicę. Dlatego kupiłem go dla siebie. 

Dobson GSO 10", WO GT81

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach