Welcome to Forum Astronomiczne

Zarejestruj się w naszej astronomicznej społeczności , aby uzyskać dostęp do wszystkich funkcji.

Po zarejestrowaniu i zalogowaniu się, będziesz mogła/mógł:

Tworzyć nowe tematy, pisać w istniejących, oceniać posty innych userów , wysyłać prywatne wiadomości, aktualizować statusy, korzystać z poczty, zarządzać swoim profilem i wiele, wiele więcej!

Arek

Użytkownik
  • Postów

    50
  • dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

38 Excellent

O Arek

  • Ranga
    Regulus
  • Urodziny 20.03.1976

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Zamieszkały
    : Kraków, Miękinia

Ostatnio na profilu byli

344 wyświetleń profilu
  1. Już kawał roboty za Tobą. Trzymam kciuki za całą modernizację AVX. Bardzo bym się zdziwił gdyby paski nie dały lepszego efektu od tych oryginalnych zębatek.
  2. Modecom FreePC pełni u mnie rolę serwera. Próbowałem zastosować zasilanie awaryjne z Powerbanku (ADATA A10050) i niestety to nie działa. Po zaniku napięcia Powerbank przełącza zasilanie ale twa to zbyt długo i FreePC się wyłącza. Ostatecznie jako awaryjne zasilanie zastosowałem: 1) Akumulator bezobsługowy ALARMTEC BP 7-12 (12V 7Ah) http://www.ted.net.pl/zasilanie/akumulator-bezobslugowy-alarmtec-bp-7-12-12v-7ah.html 2) Moduł buforujący MB500 V2 12V http://www.ted.net.pl/zasilanie/modul-buforujacy-mb500-v2-12v.html 3) DC 6-24V na 5V USB step down przetwornica 3A http://allegro.pl/dc-6-24v-na-5v-usb-step-down-przetwornica-3a-i6685285651.html Teraz wszystko działa jak należy.
  3. https://www.morele.net/whitenergy-zasilacz-led-wodoodporny-ip67-230v-150w-12v-09403-622095/?gclid=CMeX8ZHUjtACFcGfGwodWGQMWw&gclsrc=aw.ds A tu masz opinię na jego temat: http://www.forumastronomiczne.pl/index.php?/topic/6070-moje-asia-czyli-nie-jednemu-psu-burek/&page=2#comment-147137
  4. Nie mam doświadczenia z łożyskami. Może ten wątek będzie pomocny: http://www.forumastronomiczne.pl/index.php?/topic/4805-eq6-paski-i-łożyska/
  5. Mam NEQ6 i założone paski z Rowan Astronomy. Ale gdybym miał AVX to spróbowałbym go opaskować. Pogrzebałem w szufladach i znalazłem jedno takie koło jak podlinkowałem wyżej (HDT 20 zębów). Było kiedyś kupione w EBMIA. W opisie tego koła jest, że ma otwór fi 6mm. To które ja mam nie ma otworu na wylot tylko ma zagłębienie prowadzące o średnicy 5mm. Piszę o tym dlatego, że jeżeli jedna oś ma 5mm to gdyby w kole było 6mm to byłby problem a tak tokarz zrobi dowolny otwór. Gdybyś chciał to moje koło wykorzystać to mogę Ci sprezentować bo mi się już nie przyda - wyślij mi tylko adres na priv. Ja bym spróbował zastosować te koła i pas, które podałem w poprzednim poście - jeżeli między osiami jest 22 do 24 mm to powinny pasować. W jednym kole trzeba będzie pozbyć się tych blaszek albo w obydwóch kołach skrócić je o 1mm i wtedy nie będą się ocierać - dla tokarza nie powinno być to problemem. Nie wiadomo tylko czy będzie się dało założyć obudowę. A tak wygląda:
  6. Policzyłem ząbki i okazuje się, że obydwa koła są takie same. Najlepszy efekt powinno dać zastąpienie oryginalnych kół zębatych, kołami zębatymi połączonymi pasem zębatym. http://norikyu.blogspot.jp/p/blog-page_7.html http://norikyu.blogspot.jp/2016/06/blog-post_7.html Jak się to przetłumaczy za pomocą Google nawet można sporo zrozumieć. Modyfikacja z pierwszego linku dotyczy osi DEC jednak z RA powinno być podobnie. Na jednym ze zdjęć z pierwszego linku, jest pokazane, jak należy zamienić kabelki aby zmienić kierunek obrotów silnika. Jeżeli Google prawidłowo przetłumaczył to z opisu wynika że w osi DEC: - jedna oś ma 5 mm a druga 6 mm - odległość między osiami wynosi 22 do 24 mm Jak na szybko sprawdziłem tym kalkulatorem: http://www.akcesoria.cnc.info.pl/kalkulator.php Powinny pasować dwa takie koła: http://www.ebmia.pl/kolo-zebate-203m092f-p-1637.html I taki pas zębaty: http://www.ebmia.pl/zebaty-1053m09-p-4111.html Odległość osiowa dla takiego zestawu wynosi dokładnie 22,5 mm więc powinno pasować.
  7. Tak wyłączyłem usługę, zrobiłem tak: 1) Win+R, następnie wpisujemy services.msc i klikamy OK. 2) W kolejnym oknie, po odszukaniu: Windows Update, klikamy prawym myszy i wybieramy Właściwości 3) W kolejnym oknie zmieniam: Stan usługi: Zatrzymaj > Tryb uruchamiania: Wyłączony > Zastosuj > OK Aby przywrócić aktualizacje zmieniamy: Tryb uruchamiania: Automatyczny lub Ręczny > Zastosuj > Stan usługi: Uruchom > OK U mnie to działa nie tylko na minipc ale na każdym Win 10.
  8. Ja również stałem się posiadaczem Modecom FreePC. Po dokonaniu wszystkich na dzień dzisiejszy aktualizacji czysty i zoptymalizowany system zajmuje około 11GB (poniżej print screen). Moja kolejność postępowania: 1) Aktualizacja do wersji jak na zdjęciu. 2) Optymalizacja wg: http://simrace.pl/index.html/_/simracing/hardware/optymalizacja-windows-10-jak-usprawnić-i-przyspieszyć-system-r158 3) Usunięcie zbędnych plików wg: http://www.spidersweb.pl/2015/07/windows-10-folder-windows-old.html 4) Usunięcie zbędnych elementów z katalogu WinSxS wg: http://www.variatkowo.pl/poradniki/analizujemy-folder-winsxs-i-usuwamy-zbedne-elementy.html Nie ma sensu uruchamiać polecenia: Dism.exe /Online /Cleanup-Image /StartComponentCleanup /ResetBase Zajmuje dużo czasu (ponad 30 min) i nie zwalnia dodatkowo miejsca. Wystarczy tylko tylko: dism.exe /Online /Cleanup-Image /StartComponentCleanup Z uwagi na niewielkie zużycie energii i niezłe parametry, ten minipc ma w moim przypadku pełnić role serwera i ma być cały czas uruchomiony (nie będzie do niego podłączony astro setup) - zobaczymy jak to się sprawdzi. Aby zabezpieczyć się przed chwilowym zanikiem napięcia zamówiłem taki powerbank: https://www.morele.net/powerbank-adata-a10050-aa10050-5v-csv-932778/ Chciałbym aby pełnił rolę UPSa dla tego minipc (nie mam pojęcia czy takie rozwiązanie ma sens - zobaczymy). Ten powerbank umożliwia zasilanie urządzenia i jednoczesne doładowywanie siebie. Pewnie takie stałe połaczenie z minipc i z siecią mocno wpłynie na jego żywotność. Aha wyłączyłem całkowicie aktualizacje. Raz na jakiś czas włączę je ręcznie, zaktualizuje system i znów wyłączę. Zauważyłem, że jak komputer się sam zrestartuje po aktualizacjach to na innym komputerze TeamViewer go nie widzi i nie mogę się zdalnie z nim połączyć.
  9. Ten AP ma wbudowaną, mocną kierunkową antenę - zakładam że jest odpowiednio skierowany. AP ma antenę 12dBi a domowe routerki mają przeważnie anteny około 5dBi. Jeżeli AP w obserwatorium bierze sygnał z routera który jest w domu za ścianą to może ten router nie daje rady. Sprawdź sobie stabilność połączenia na obydwóch komputerach za pomocą programu np. WinMTR http://winmtr.net/download-winmtr/ Program nie wymaga instalacji w systemie. Po pobraniu wypakowujemy do dowolnego katalogu np. na pendrive. U mnie na Win 10 64bit, nie działa wersja 64bit. Natomiast 32bit. działa ok. Po uruchomieniu, w polu Host wpisujemy np: www.onet.pl (albo jakiś inny adres) i klikamy Start. Niech pochodzi kilkanaście minut i zobaczysz czy są jakieś straty w wysyłanych pakietach. Cytat z opisu programu: "Program bada ścieżkę, po jakiej przesyłane są pakiety od komputera klienta do wybranego, zdalnego adresu IP - pokazuje, przez jakie hosty przechodzą, jakie są ich poszczególne czasy reakcji, gdzie następuje utrata pakietów i co najważniejsze, względem zwykłego systemowego polecenia tracert pracuje ciągle (pobierając próbki co sekundę) i podaje jakie są średnie, najmniejsze i największe wartości mierzonych parametrów. Narzędzie działa wyjątkowo szybko (np. rozwiązuje nazwy poszczególnych adresów IP w tle) i wygodnie, nadaje się z powodzeniem nie tylko dla administratorów, ale i zwykłych użytkowników chcących zdiagnozować ewentualne problemy w działaniu sieci."
  10. Proporcje na zdjęciu nie kłamią. Nowy EQ6-R ma 15 i 12 mm. W NEQ6 wszystkie 4 śruby mają 10 mm. "The adjustments bolts look quite solid, at least 15mm on the main altitude bolt and 12mm on the other three." https://starsinphotos.wordpress.com/2016/12/17/unpacking-the-skywatcher-eq6-r-mount/
  11. To ja mam pytanka odnośnie AstroLinka 4.0. 1. Czy wewn. czujnik temp. to DHT22 ? 2. Czy moduł do sterowania mikrokowego to A4988 (max 1/16 kroku) lub DRV8825 (max 1/32 kroku) ? I czy będzie go można zastosować do każdego z dwóch focuserów ? 3. Zakładam że bez dodatkowego modułu będzie sterowanie 1/2 kroku ?
  12. Recenzja na blogu Celestrona. http://www.celestron.com/social/blog/cgx-review-by-richard-berry
  13. A może czujnik podczerwieni i wtedy dowolny pilot. Wyobrażam sobie to tak, że w panelu AstroHuba mamy np. dodatkową zakładkę gdzie jest lista dostępnych funkcji, które możemy przyporządkować przyciskom na pilocie. Wybieramy funkcje, naciskamy przycisk na pilocie, czujnik podczerwieni rejestruje kod z danego przycisku i to przyporządkowanie Arduino zapisuje sobie w pamięci nieulotnej. Przykładowy pilocik: http://allegro.pl/lispol-pilot-uniwersalny-ir-nec-i6589881120.html
  14. Na początki przygody z Arduino polecam jeszcze ten kurs: http://www.plociennik.info/index.php/arduino-wstep Prawie wszystkie istotne zagadnienia przedstawione czytelnie i w zrozumiały dla laika sposób.
  15. Obawiam się, że kątowa nie jest dostępna. Są tylko proste jak ta poniżej. http://allegro.pl/wtyk-usb-2-0-typ-b-na-kabel-lutowany-i6615033487.html