Skocz do zawartości
miszle

Wymarzony teleskop na gwiazdkę

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Nazywam się Andrzej i razem z synem Michałem zarejestrowaliśmy te konto. Dużo wcześniej czytałem postów na tym forum ale jak wiadomo nowicjusz nie jest w stanie wszystkiego sam ogarnąć. A wybór właściwego teleskopu wprowadza dużą dozę niepewności. Zbliża się gwiazdka więc myślimy naz zakupem pierwszego teleskopu, choć syn do tej pory posiadał jakieś mało profesjonalne raczej zabawkowe lupki. Sytuacja wygląda następująco:

- syn ma 12 lat i tak naprawdę nie ma żadnego doświadczenia w obsłudze

- ja jestem też zielony w temacie chociaż sporo czytałem,

- mieszkamy w miasteczku 30 tys. mieszkańców na obrzeżach w domu jednorodzinnym z potężnym balkonem 2,5 x 10 metrów jednak jest on bardzo kryty i od strony ulicy - latarni więc marne szanse na obserwacje. Z drugiej strony budynku mamy sporą działkę i ciemno ponieważ nie ma zwartej zabudowy i nie ma latarni w promieni około 100 metrów nie ma zabudowań jest ciemno a budynek kryje uliczną latarnie

- jak już zdążyłem poczytać to i tak muszę synowi w tym pomóc i się zaangażować i oczywiście to akceptuję (w dobie smartfonów jestem w stanie wszystko zaakceptować aby oderwać uwagę od tego badziewia)

- mamy sporo wyjazdów na działkę za miasto teren odludzia a więc tam obserwację jak najbardziej,

- chętnie obserwację samolotów w przelocie, gwiazd, księżyca i wszystkiego co jest dostępne (w tej cenie)

- moje trafienia po lekturze na tym forum:

https://deltaoptical.pl/teleskop-sky-watcher-synta-sk-dobson-8-pyrex

https://allegro.pl/teleskop-dobson-8-deluxe-delta-optical-gso-i7596129249.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=Y2Q4MjY1ZGItNzZiZC00NWVhLWIxNGYtODc5ZjU2NDQ3ZWE0AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=a59a9f32-0d9c-441e-8f9f-6c43ee200c20

czyli sky watcher dobson 8 pyrex lub Dobson 8 Delta Optical GSO