Skocz do zawartości

Lornetka na początek


Ferb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Rozpoczynam swoją przygodę z niebem ;) Jestem w tym jeszcze zielony, ale robię co mogę. Otóż chciałbym zacząc obserwacje nieba, ale nie posiadam żadnego sprzętu. Mój ojciec jest myśliwym i  ma lornetke 9x63. Co ewentualnie mógłbym nią obserwowac? Czy w ogóle nadaje się do tego?

P.S. Na razie o astronomii wiem tyle, ile dowiedziałem się na lekcjach fizyki i geografii w szkole, czy mógłby mi ktoś pomóc, powiedziec od czego zacząc, jaką książke przeczytac. Jestem strasznie ciekaw, od zawsze fascynowało mnie to u góry, ale dopiero teraz (w wieku 16 lat...)  zabieram się do tego. Do tego dochodzi fakt, że ludzkośc tak mało o tym wie, to jeszcze bardziej mnie motywuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9x63 pokaże Ci MNÓSTWO obiektów na niebie. Dokup do niej porządny statyw z adapterem lornetkowym, skombinuj krzesełko i leżaczek.

Jest nieco literatury lornetkowej, ale większość anglojęzycznej. Poszukaj tematów lornetkowych na forach, może skuś się na zakup miesięcznika Astronomia Amatorska (http://www.astronomia-amatorska.pl) :)

Na początek lektura co można zobaczyć w lornetce:

http://www.astronoce.pl/obserwacje.php?id=153

http://www.astronoce.pl/obserwacje.php?id=157

http://www.astronoce.pl/obserwacje.php?id=176

http://www.astronoce.pl/obserwacje.php?id=178

www.astronoce.pl

Nieco na skróty: sites.google.com/view/astropolaris/

DO/GSO 8" Dob | Vanguard Endeavor 8x42 EDII

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Kolega ma już 9/63 tak więc 10/50 jest mu nie potrzebna , w tym momencie warto się skupić na szukaniu czegoś co nas interesuje , na początek polecam gogle sky map w telefonie z androidem chyba każdy takowy posiada , mnie bardzo pomaga a jestem nowicjuszem również....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 miesiące później...