Skocz do zawartości

Chmury, słaby seeing, deszcz, śnieg, mgła, metr mułu... - czy to normalne i czy trzeba się przeprowadzić ?


Rekomendowane odpowiedzi

Hej, jestem początkujący, ale wnerwia mnie to niebywale. Mam teleskop już 1/4 roku i dogodnych warunków do obserwacji tak na prawdę nie było.

Pytanie do sporo bardziej doświadczonych kolegów - czy to norma czy mamy jakiś "wyjątkowy czas" ?

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy jak się stoi z czasem . Sporo osób jeździ w tygodniu na obserwacje lub mają swój dom i wystarczy np 2 godzinne okienko pogodowe... Ja osobiście byłem zmuszony zrezygnować z astrofoto DS i sprzedałem sprzęt , ponieważ praca i życie prywatne sprawiały że miałem rzadko czas na hobby . A jak czas był , to Księżyc, to chmury , to krety u teściowej 🙂 wprowadzające wibracje , lub właśnie brak bezchmurnych nocy wymaganych do długoczasowej fotografii... Ogólnie bywało , że przez pół roku przez pogodę nie ruszałem się z teleskopem tym bardziej że mieszkając w Warszawie musiałem być pewien że nie będzie chmur, bo miałem godzinę jazdy na miejscówkę... Właśnie skompletowałem nowy setup pod obserwacje i foto Księzyca ( który mi przeszkadzał ) i planety , co powinno zwiększyć częstotliwość moich wypadów ( nie musi być też bezchmurnie i LP tak nie przeszkadza ) ... No zobaczymy ...  A bez rozpisywania się to odp brzmi - sory , taki mamy klimat 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artur333 i tu jest problem. Mam dom w górach, na wsi, zaraz obok obszaru objętego program ciemne niebo. Jestem tam kiedy chcę, mam wolny zawód. I co z tego, skoro nic. Śmieję się już, że nawet rowerem mogłem jeździć 80% czasu tej zimy, a teleskopem, od biedy, godzinę marznąć gdzieś na za...piu bo akurat jest jeden dzień "jak-tako", ale zaledwie jako-tako. Czekam na lato, Jak do jesieni to hobby będzie tak wyglądać to spodziewajcie się fajnych gratów na giełdzie. Ma ktoś podobne spostrzeżenia?

Odnośnik do komentarza